eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweRynek płatniczy czeka na nowe technologie

Rynek płatniczy czeka na nowe technologie

2008-03-21 11:53

Według najnowszego raportu organizacji Visa Europe, nacisk kładziony przez europejskich konsumentów na możliwość wyboru, wygodę i elastyczność dokonywania zakupów otwiera detalistom interesujące możliwości wykorzystania nowatorskich technologii i innowacji.

Przeczytaj także: Visa: płatności bezgotówkowe coraz popularniejsze

Raport „Visa Europe Consumer Insights”, oparty na szeroko zakrojonych badaniach konsumenckich, które organizacja Visa Europe przeprowadziła w Niemczech, Grecji, we Włoszech, w Polsce i w Wielkiej Brytanii w latach 2006 i 2007 wskazuje, że europejski konsument pragnie zakupów wolnych od napięć, tak by nie wzmagać stresu już wywoływanego przez często gorączkowy i nerwowy tryb życia. Klienci nie tylko narzekają na coraz dotkliwszy brak czasu, ale też wśród ciągłych napięć związanych ze współczesnym trybem życia często mają kłopoty z prawidłowym gospodarowaniem swoimi zasobami pieniężnymi.

Podstawowe tendencje w zachowaniach konsumentów, stwierdzone w raporcie to:
  • „Lubimy robić zakupy dla sprawiania przyjemności sobie albo innym” – taką deklarację składa 69% polskich konsumentów i 75% greckich.
  • „Uwielbiamy przyjemności” – w grupie konsumentów niemieckich uważających się za „bardzo szczęśliwych” i „niepotrzebujących niczego więcej do szczęścia”, 69% sprawia sobie przyjemność co najmniej raz w tygodniu.
  • „Codzienne drobne przyjemności znaczą naprawdę wiele” – 73% Włochów twierdzi, że jeden uśmiech wystarczy do poprawy nastroju.
  • „Brak czasu” – Polacy twierdzą, że często nie mają czasu na na to, co naprawdę sprawia im przyjemność, np. wyjazdy za miasto, wypoczynek i dbanie o siebie.
  • „Szybkość obsługi i wygoda są niezwykle ważne” – ok. połowa Niemców uważa stanie w kolejce za najbardziej denerwującą część zakupów.
  • „Internet i zakupy całodobowe” – 78% konsumentów brytyjskich kocha zakupy internetowe, którym może oddawać się o każdej porze dnia i nocy.
  • „Nie zaniedbywać bezpieczeństwa” – 71% Brytyjczyków twierdzi, że są bardziej skłonni dokonać zakupu w Internecie, jeśli są przekonani, że jest to operacja bezpieczna; zaś 79% Niemców chętniej dokona zakupu w sklepie internetowym, gdy zna ten sklep czy sieć sklepów ze „świata fizycznego”.
  • „Możliwości płatnicze” – 40% Niemców woli płacić kartą i robiłoby tak częściej, gdyby sklepy oferowały taką możliwość; w Wielkiej Brytanii dla 60% dorosłych karta to najlepsza forma płatności.

Raport z badań konsumenckich „Consumer Insight Report 2 – 2008” został opublikowany w dwa lata po pierwszym raporcie Visa „Consumer Insight Report: Understanding Consumers Everyday” z czerwca 2006 r. Obecne opracowanie wykorzystuje wyniki wybranych badań przeprowadzonych przez organizację Visa w latach 2006 i 2007.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: