Uwaga na fałszywe maile z BZWBK
2008-03-25 12:40
W ostatnich dniach część z klientów Banku Zachodniego WBK otrzymała wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych posiadanych kart płatniczych. BZWBK poinformował, że żaden z jego pracowników nie wysyłał do klientów wiadomości w tej sprawie i nigdy nie wysyła do swoich klientów próśb o podanie numerów kart, numerów PIN do kart oraz numerów NIK lub hasła PIN do usług BZWBK24.
Przeczytaj także: BZWBK wyrówna straty finansowe klientów
Na adresy mailowe wielu osób w Polsce rozsyłane są wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych dotyczących kart płatniczych (łącznie z numerem PIN oraz CVV2/CVC2). Osoby, które otrzymały tego rodzaju korespondencję mogą być pewne, że mają do czynienia z próbą wyłudzenia danych.Bank ostrzegł aby pod żadnym pozorem nie przekazywać nadawcom maila oraz nie wprowadzać na podanym w wiadomości adresie strony www żadnych danych.
Maile były wysyłane przez oszustów na przypadkowe adresy poczty elektronicznej. Korespondencja trafia zarówno na adresy mailowe klientów BZWBK, jak również osób zupełnie z Bankiem Zachodnim WBK nie związanych. Pod pozorem aktywacji konta BZWBK24, odbiorcy maili proszeni byli o podawanie numerów posiadanych kart płatniczych oraz ich numerów PIN i CVV/CVV2. Strona służąca do wprowadzania tych danych ma przypominać strony internetowe BZWBK, a oszuści bezprawnie stosują podobną kolorystykę i znaki graficzne banku.
Policja, na prośbę BZWBK, zablokowała już serwery w Brazylii i Kolumbii, z których były rozsyłane fałszywe maile. Obecnie bank prowadzi bardzo skrupulatny monitoring, który ma ujawnić ewentualne kolejne działania przestępców. Od początku specjaliści BZWBK ściśle współpracują z Komendą Główną Policji.
Trudno oszacować straty związane z akcją rozsyłania fałszywych maili, jednak – jak wskazują dane posiadane przez bank – są one nieduże. Obecnie bank posiada informacje o 27 tego rodzaju przypadkach. Łączna suma wyłudzeń wynosi ok. 7 tys. złotych.
Przeczytaj także:
ZUS ostrzega przed fałszywymi mailami
oprac. : Maciej Ziętara / eGospodarka.pl