Fuzja BPH i Pekao: prawa klientów łamane?
2008-04-22 10:20
Przeczytaj także: Nieuczciwe praktyki rynkowe a prawa konsumenta
Prezes UOKiK wszczął z urzędu postępowanie wyjaśniające w związku z doniesieniami medialnymi oraz ze skargami klientów dwóch łączących się wiodących instytucji finansowych na polskim rynku. Prezes Urzędu sprawdzi, czy w związku z podziałem Banku BPH SA i przejęciem części jego praw i obowiązków przez Bank Pekao SA naruszone zostały prawa konsumentów.Z napływających do Urzędu skarg wynika, że mogło dojść do nierzetelnego informowania dotychczasowych klientów Banku BPH SA o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA. Wątpliwości Urzędu budzą również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku – przed połączeniem oferowanych przez BPH.
Ponadto UOKiK sprawdzi czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji.
Zgodnie z przepisami, jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania praktyki Urząd może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a przedsiębiorców nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.
![UOKiK: nieuczciwa reklama PKO BP? [© Syda Productions - Fotolia.com] UOKiK: nieuczciwa reklama PKO BP?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/PKO-BP/UOKiK-nieuczciwa-reklama-PKO-BP-d8i3B3.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl