Phishing: zaatakowani klienci BZ WBK
2008-05-15 13:11
© fot. mat. prasowe
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, ostrzega o pojawieniu się nowego ataku phishingowego skierowanego przeciwko klientom banku BZ WBK. Wiadomość e-mail została przygotowana przez cyberprzestępców tak, aby przypominała korespondencję przesłaną przez BZ WBK. Pierwszy atak tego typu wykorzystujący wizerunek banku BZ WBK miał miejsce w marcu 2008 r.
Przeczytaj także: Phishing: atak na klientów PKO BP
Wiadomość phishingowa docierająca tym razem do użytkowników posiada temat "Uaktywnij konto BZ WBK 24". Treść wiadomości jest następująca:Uaktywnij konto BZ WBK 24
Aby uaktywnić konto BZ WBK 24, należy kliknąć poniższe łącze i wprowadzić Numer karty na wyświetlonej stronie w celu potwierdzenia BZ WBK 24.
Kliknij tutaj, aby uaktywnić konto
BZ WBK 24 mozesz również potwierdzić, logując się do swojego konta BZ WBK 24 pod adresem https://www.centrum24.pl/bzwbk24.html.
Dziękujemy za korzystanie z systemu BZ WBK 24!
Zespól BZ WBK 24.
Bank Zachodni WBK S.A.
Oto wizualizacja wiadomości phishingowej:
fot. mat. prasowe
Po kliknięciu pierwszego odsyłacza znajdującego się w treści wiadomości, użytkownik trafi na sfałszowaną stronę zawierającą formularz, w którym cyberprzestępca przygotował miejsce na wprowadzenie numeru karty płatniczej.
Przeczytaj także:
Phishing z użyciem certyfikatów SSL
oprac. : eGospodarka.pl