eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweBankowość online: błąd banku może odstraszyć klienta

Bankowość online: błąd banku może odstraszyć klienta

2009-02-23 00:13

Przeczytaj także: Bezpieczna bankowość elektroniczna - porady


Wielu klientów uskarża się nie tylko na brak poczucia bezpieczeństwa, ale też na problemy z działaniem systemu w porach większej aktywności użytkowników, a także na wymuszanie przez bank użycia konkretnego oprogramowania. Bakier.pl podaje, że takie problemy zgłaszają na forach internetowych m.in. klienci Polbanku. Wśród wad reklamowanego jako „wygodne” konta internetowego wymieniają m.in. wymóg Javy, ograniczenie certyfikatów bezpieczeństwa do dwóch komputerów (co uniemożliwia dowolną zmianę miejsca dokonywania operacji finansowych), brak współpracy z systemem Linux, a także z kilkoma przeglądarkami innymi, niż Internet Explorer. W innym przypadku dostęp do konta jest niemożliwy. Do niedawna na liście skarg użytkowników był jeszcze brak współpracy systemu Polbanku z Windowsem Vistą oraz z przeglądarkami Firefox i Opera, co jednak – według słów rzecznika – zostało już naprawione.

Dodatkowo system informatyczny Polbanku często nie jest w stanie sprostać dużej aktywności klientów, co wyklucza obiecywaną wygodę w korzystaniu z bankowości internetowej. Również infolinia Banku często nie nadąża z obsługą poirytowanych użytkowników, co wiąże się z co najmniej kilkunastominutowym oczekiwaniem na połączenie z operatorem. „Bank podjął już prace nad rozwiązaniem zaistniałej sytuacji” – mówi Marek Bosak, rzecznik prasowy Polbanku. Według słów rzecznika, Bank na bieżąco odnotowuje skargi klientów oraz likwiduje ich przyczyny. Jest to jednak stanowisko sprzeczne z ciągle pojawiającymi się na forach internetowych skargami użytkowników, według których Bank powtarza te słowa co najmniej od roku.

W lutym 2009 r. głośno było również o poważnej, kilkugodzinnej awarii internetowego banku Inteligo. Klienci nie mogli dokonywać płatności kartą ani zalogować się do systemu przez internet. „Inteligo uprzejmie informuje, że w dniu 7 lutego 2009 roku w godzinach wieczornych oraz w dniu 8 lutego 2009 w godzinach porannych, wystąpiły problemy w dostępności serwisu WWW, WAP oraz automatycznego serwisu telefonicznego, nie było możliwe również korzystanie z kart Inteligo Visa Electron w bankomatach i dokonywanie nimi transakcji bezgotówkowych w punktach handlowo - usługowych. Inteligo serdecznie przeprasza swoich klientów za zaistniałe niedogodności. Konsultanci Inteligo są dostępni przez całą dobę i pod numerem 0801 121 121 udzielają wszystkim Klientom niezbędnych informacji na temat zaistniałej sytuacji” – czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie Inteligo. „Obecnie system działa poprawnie. Inteligo prowadzi intensywne prace mające na celu zapewnienie poprawnego funkcjonowania wszystkich kanałów obsługi. W przypadku pojawienia się konieczności kolejnych przerw modernizacyjnych, Inteligo poinformuje o tym swoich Klientów z wyprzedzeniem” – zapewnia Bank. Internauci nie uzyskali jednak dalszych informacji o przyczynach awarii. Na podobne problemy co jakiś czas skarżą się klienci internetowego systemu banku Nordea, jednak usterki wciąż tłumaczone są wprowadzaniem nowych udogodnień i aktualizacji.

Elektroniczna strona finansów osobistych niesie ze sobą wiele możliwości, ale równie wiele zagrożeń. Nasze bezpieczeństwo nie zależy jednak wyłącznie od sprawności systemu i zabezpieczeń naszego banku, ale również w dużej mierze od naszej uważności i odpowiedzialności. Zawsze powinniśmy zachowywać zalecane przez bank środki ostrożności i nie podawać nikomu danych, które mogą dać osobie postronnej dostęp do naszych finansów. Reszta zależy już od instytucji finansowej, w której mamy e-konto. Zważywszy na to, że bankowość mobilna jest dla Polaków coraz istotniejsza i powszechna, owa „reszta” wydaje się niezwykle istotna. W końcu internet to przyszłość - podsumowują eksperci z Bankier.pl.
Przeczytaj także: Bezpieczny e-banking Bezpieczny e-banking

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: