Opłaty za prowadzenie rachunku w górę
2009-07-12 10:00
Porównanie kosztów za prowadzenie rachunku; symulacja Open Finance dla klienta internetowego © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ceny usług bankowych poszły w górę
Gorsza sytuacja gospodarcza Polski odbija się negatywnie na wynikach banków. Zakręcenie kurka z kredytami, rosnące koszty obsługi starych kredytów, wyniszczająca wojna depozytowa – to wszystko powoduje, że biznes nie kręci się już tak dobrze, jak kiedyś. Banki zaczęły więc wprowadzać podwyżki opłat, np. za prowadzenie rachunku, przelewy realizowane w oddziale albo wypłatę pieniędzy z obcego bankomatu. To dlatego w ostatnich miesiącach głośno było o zmianach w tabelach opłat i prowizji poszczególnych banków. W Open Finance podsumowaliśmy te zmiany, sprawdzając o ile wzrosły koszty związane z prowadzeniem rachunku bankowego od listopada 2008 r. – czyli od momentu kiedy kryzys nie osiągnął jeszcze zaawansowanego etapu.Ponieważ oferta banków nie ogranicza się tylko do jednego rodzaju konta (wystarczy wymienić rachunki internetowe, różne rodzaje kont uniwersalnych, a także produkty dla klientów konserwatywnych), porównanie kosztów przygotowaliśmy pod kątem dwóch typów klientów: „internetowego” i „tradycyjnego”. Obliczyliśmy, ile wydają oni na bankowe usługi w skali roku (szczegółowy opis metodologii przedstawiamy poniżej).
KLIENT „INTERNETOWY”
fot. mat. prasowe
Porównanie kosztów za prowadzenie rachunku; symulacja Open Finance dla klienta internetowego
fot. mat. prasowe
Porównanie kosztów za prowadzenie rachunku; symulacja Open Finance dla klienta internetowego
oprac. : M. Ostrowski, M. Sadrak / Open Finance