Firmy ubezpieczeniowe: PZU najpopularniejszy
2009-08-20 14:06
Ubezpieczenia komunikacyjne - firmy, które Polacy najchętniej poleciliby innym © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Firmy ubezpieczeniowe a standardy rachunkowości
Jak wynika z raportu „Marka ubezpieczeniowa” firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA, prawie połowa dorosłych Polaków miała w ciągu ostatnich dwóch lat kontakt z firmami ubezpieczeniowymi. Najczęstsze okazje to spotkanie z agentem ubezpieczeniowym (27%) i zawarcie umowy (22%).„Poza tradycyjnymi formami kontaktu, takimi jak spotkanie czy rozmowa telefoniczna, coraz większego znaczenia nabiera Internet, wykorzystywany jako kanał komunikacji zarówno przez ubezpieczycieli jak i samych klientów”- komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR. „Dla rosnącego kręgu odbiorców to właśnie komunikacja online będzie coraz ważniejsza przy podejmowaniu decyzji o wyborze usług ubezpieczeniowych”- dodaje Szczypek.
fot. mat. prasowe
Ubezpieczenia komunikacyjne - firmy, które Polacy najchętniej poleciliby innym
„Gotowość do polecenia konkretnej firmy jest bezpośrednio powiązana z rozpoznawalnością” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Najlepiej wypadają firmy, które przejawiają największą aktywność marketingową. Te, które promują się na tyle silnie, że zna je stosunkowo najwięcej osób.”
W przypadku ubezpieczeń na życie, Polacy najchętniej polecają sobie marki PZU Życie (44%), Commercial Union (Aivia) – 14% oraz ING (12%).
fot. mat. prasowe
Ubezpieczenia życiowe - firmy, które Polacy najchętniej poleciliby innym
Raport „Marka ubezpieczeniowa” opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w maju 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1030 dorosłych mieszkańców Polski.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl