Delko zadebiutuje na GPW
2009-08-20 14:14
Działająca na terenie całej Polski hurtownia kosmetyczno-chemiczna Delko zadebiutuje wreszcie na warszawskim parkiecie. Planowała wejść na giełdę już w 2007 r.
Przeczytaj także: Analiza rynku kosmetycznego 2012
Delko wchodzi na giełdę, by pozyskać kapitał na realizację strategii, która zakłada m.in. umocnienie pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów drogeryjnych, poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój własnych marek. Delko planuje również ozwój sieci sprzedaży w segmencie detalicznym, otwiera drogerie samoobsługowe pod marką Blue.Spółka chcę pozyskać z giełdy w zależności od ceny emisyjnej od 13,5 do 18 mln zł. W ramach publicznej oferty zaoferuje 1,5 mln akcji po 9 zł -12 zł.
Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na:
- Sfinansowanie akwizycji podmiotów gospodarczych, prowadzących profesjonalna dystrybucje artykułów drogeryjnych i kosmetycznych o zasięgu regionalnym (ok. 10,6 mln zł)
- zasilenie kapitału obrotowego celem finansowania zwiększonego obrotu, wynikającego z dynamicznego rozwoju przychodów ze sprzedaży (ok. 2,5 mln zł)
- zgromadzenie środków pieniężnych na finansowanie projektów marketingowych, w tym nakładów na reklamę, wzmocnienie wizerunku marek produktów spółki. rewitalizacje i repozycjonowanie wspomnianych produktów (ok. 1, 2 mln zł)
- zabezpieczenie środków finansowych na realizacje projektu informatycznego, polegającego na zakupie i wdrożeniu systemu klasy ERP (0,7 mln zł).
Lider na rynku hurtu drogeryjnego
Delko dystrybuuje produkty chemii gospodarczej, kosmetyki i produkty higieniczne Współpracuje z takimi koncernami jak: SC Johnson, Henkel, TZMO, ICT, Inco, Kimberly Clark, L’Oreal, Metsa Tissue, Global Cosmed, Intersilesia, Navo (Procter & Gamble) i inne. Posiada marki własne: Filip, Filip Fresh, Blue, Teak, Delikato, Oskar, Tanius, Tytus oraz Delko Professional.
Jak twierdzi Delko, spółka ta jest liderem w dystrybucji artykułów drogeryjnych, z ponad 11 proc. udziałem w rynku, którego wartość szacowana jest na 3,5 mld zł. Delko planuje osiągnąć w 2009 r. 457 mln zł przychodów ze sprzedaży i 7,8 mln zł zysku netto. W 2008 r. spółka miała 405,5 mln zł przychodów i 6,25 mln zł zysku.
Sieć Delko składa się z 12 regionalnych dystrybutorów, 45 magazynów, 15 samoobsługowych Blue Drogerii, 165 przedstawicieli handlowych wspomaganych przez 200 przedstawicieli producentów, 350 samochodów dostawczych obsługujących ok. 20 tys. sklepów
Przeczytaj także:
Analiza rynku kosmetycznego 2011
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
drogerie, rynek kosmetyczny, rynek artykułów drogeryjnych, produkty drogeryjne, GPW, debiut giełdowy, drogeria