Dyrektywa MiFID a polski sektor bankowy
2009-10-30 12:53
Przeczytaj także: Rekomendacja T do poprawy wg ZBP
fot. mat. prasowe
Wyniki testu „tajemniczego klienta” w oddziałach
Deloitte podaje, iż obszary, które wymagają najwięcej przekształceń związanych z wdrożeniem Dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych to przede wszystkim rozwiązania prawne, informatyczne oraz szkolenia bezpośrednie dla pracowników. Niektóre banki potrzebują kompleksowego przeglądu projektu dostosowawczego w zakresie ochrony Klienta. Uzupełnieniem wdrożenia powinny być regularne testy e-learningowe oraz przygotowanie pracowników oddziałów banków. Proces wdrażania MiFID wymaga stałego monitorowania.
„Wbrew pozorom, czasu na wdrożenie wymogów MiFID w bankach jest mało. Nasze doświadczenia wskazują, że średniej wielkości bank potrzebuje na to nawet 12 miesięcy. Tymczasem zakładamy, że banki prowadzące działalność maklerską będą musiały być gotowe najprawdopodobniej już w styczniu 2010, natomiast pozostałe prawdopodobnie w maju lub czerwcu 2010. Korzyścią jak najszybszego wdrożenia wymogów MiFID będzie wyeliminowanie ryzyka prawnego i finansowego oraz wzmocnienie wizerunku banku jako instytucji zaufania publicznego i partnera biznesowego dla klienta” – podsumowuje Paweł Dziekoński.
Informacje o badaniu
Analiza Deloitte została przygotowana na podstawie badania treści witryn internetowych banków, badania metodą „tajemniczy klient” w oddziałach 25 warszawskich banków oraz wiedzy i doświadczeń ekspertów Deloitte.
Przeczytaj także:
Banki w Polsce: sny o potędze
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
MiFID, sektor bankowy, rynek bankowy, rynek instrumentów finansowych, polski sektor bankowy, polski rynek bankowy, polskie banki, Dyrektywa MiFID