Karty zbliżeniowe mBanku
2009-11-06 00:32
© fot. mat. prasowe
Do portfeli Klientów mBanku trafią karty płatnicze w technologii płatności zbliżeniowych MasterCard PayPassTM. Nowe karty pozwolą regulować nawet najmniejsze płatności w ekspresowym tempie. Przydadzą się także przy realizowaniu transakcji w internecie i wypłacie gotówki z bankomatów.
Przeczytaj także: Karta MasterCard Debit w mBanku
Od 3 listopada br. Klienci mBanku mogą zamawiać nowe karty płatnicze z logo MasterCard, działające w technologii płatności zbliżeniowych PayPass. Umożliwia ona wygodne i szybkie regulowanie nawet niewielkich kwot. W ofercie mBanku pojawiło się łącznie sześć produktów - kart debetowych i kredytowych, przeznaczonych zarówno dla Klientów indywidualnych, jak i firmowych. Funkcjonują one obok dobrze już znanych Klientom banku kart Visa. Klienci indywidualni mogą korzystać z debetowych kart darmowych lub ze zwrotem opłaty za korzystanie, a w przypadku kart kredytowych samodzielnie decydować o doborze oprocentowania i ceny.Prace nad wprowadzeniem oferty MasterCard w mBanku trwały ponad rok. W tym czasie karty zyskały nowe oblicze - trójwymiarowe wizualizacje przygotowała pracownia CODE Architecture & Design.
Technologia MasterCard PayPass, zastosowana w kartach mBanku, umożliwia wygodne dokonywanie płatności za codzienne drobne zakupy. W trakcie transakcji wystarczy zbliżyć kartę do specjalnego czytnika PayPass. Nie ma potrzeby wkładania jej do terminala, wprowadzania kodu PIN czy szukania drobnych. Transakcje akceptowane są w ciągu kilku sekund, co oznacza dużą oszczędność czasu.
Nowych kart mBanku można używać także w standardowy sposób, wykorzystując klasyczne terminale i bankomaty. Kartami z logo PayPass można również dokonywać płatności w internecie.
fot. mat. prasowe
PayPassTM jest „zbliżeniowym" sposobem płatności, zapewniającym Konsumentom szybką i wygodniejszą alternatywę dla gotówki przy płaceniu za codzienne drobne sprawunki. Technologia PayPassTM może być łatwo dodana do jakiejkolwiek karty/rachunku MasterCard czy też Maestro. W celu dokonania zapłaty, Klient zbliża tylko kartę lub urządzenie (np. specjalną zawieszkę płatniczą) do specjalnego czytnika PayPassTM, bez konieczności szukania w kieszeni drobnych, podawania karty sprzedawcy czy wkładania karty. Zakupy w systemie PayPass do kwoty 50 złotych nie wymagają podpisu, co jeszcze przyspiesza przebieg transakcji. PayPass pozwala też na staranniejsze kontrolowanie wydatków niż gotówka. PayPass jest rozwiązaniem idealnym w środowiskach szybkich płatności, gdzie prędkość transakcji ma kluczowe znaczenie, takich jak bary i restauracje szybkiej obsługi, drogerie, stacje benzynowe, automaty z napojami itp., sklepy detaliczne, obiekty sportowe, kina, systemy transportu, taksówki i parkingi.
Na koniec pierwszego kwartału 2009 r. było ponad 61 milionów kart i urządzeń PayPassTM w ponad 153 000 punktach sprzedaży na świecie. Trwa obecnie wiele procesów wdrożeniowych i pilotażowych w 28 krajach, w tym Australii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Niemczech, Indonezji, Włoszech, Japonii, Korei, Libanie, Tajwanie, Tajlandii, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Przeczytaj także:
Nowa karta Mastercard dla osób niewidomych i niedowidzących
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
mBank, karty płatnicze, karty kredytowe, karty zbliżeniowe, karty debetowe, MasterCard PayPassTM, MasterCard, paypass