Strategia rozwoju spółki KDPW 2010-2013
2009-12-11 07:01
Nowy model biznesowy KDPW © fot. mat. prasowe
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych przyjął nową Strategię rozwoju Spółki na lata 2010-2013. Kluczowym zadaniem Zarządu będzie przygotowanie KDPW do działania w warunkach wzmożonej konkurencji zagranicznej oraz konsolidacji rynku. Strategia jest ukierunkowana na budowę pozycji regionalnej oraz konkurencyjności KDPW. Jest to strategia aktywnego działania i rozwoju.
Przeczytaj także: Rachunki papierów wartościowych X 2009
Dokument powstał w oparciu o analizę głównych trendów zachodzących na międzynarodowych rynkach finansowych, doświadczenia i kompetencje Zarządu oraz kadry menedżerskiej KDPW. W okresie wrzesień - grudzień 2009 r. Strategia była szeroko konsultowana ze środowiskiem polskiego rynku kapitałowego. Końcowy dokument Strategii został przyjęty przez Radę Depozytu w dniu 8 grudnia 2009 r., a jej założenia zostały zaprezentowane dziennikarzom na konferencji prasowej 9 grudnia 2009 r.Strategia prezentuje nowe podejście do wyzwań stojących przed Krajowym Depozytem, kładzie nacisk na aktywne budowanie pozycji Spółki w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, wprowadzanie nowoczesnych usług odpowiadających potrzebom rynku lokalnego i rynków międzynarodowych.
Otoczenie konkurencyjne
Główne zagrożenia płynące z otoczenia konkurencyjnego to przede wszystkim agresywne działania nowych paneuropejskich MTF-ów (elektroniczne platformy obrotu) oraz ich izb rozliczeniowych, powstanie grupy kapitałowej wokół giełdy wiedeńskiej i konsolidacja depozytów w Europie. Zmiany zachodzące na rynku, będące m.in. efektem implementacji dyrektywy MiFID, zaczynają wywierać wpływ także na region CEE. Niesie to ze sobą określone zagrożenia, ale równocześnie otwiera nowe możliwości wejścia KDPW na nowe rynki, jak również zagospodarowania nisz rynkowych występujących w naszym regionie Europy.
Wizja KDPW
Wizją KDPW jest stworzenie do roku 2013 prężnej Grupy kapitałowej, reagującej z wyprzedzeniem na wyzwania konkurencji, budującej portfel swoich usług opartych na nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych tworzących wartość dla uczestników rynku kapitałowego, wspierającej budowę centrum regionalnego w Warszawie, przy aktywnej współpracy z innymi polskimi i zagranicznymi uczestnikami tego rynku oraz z KDPW jako główną instytucją depozytowo-rozliczeniową w Europie Środkowej i Wschodniej.
Cele strategiczne
Realizacja Strategii KDPW na lata 2010-2013 koncentrować będzie się wokół 8 celów strategicznych:
fot. mat. prasowe
Nowy model biznesowy KDPW
Przeczytaj także:
KDPW podsumowuje 2014 rok
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
KDPW, rynek kapitałowy, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych, strategia rozwoju spółki