eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweFuzja GE Money i BPH: zgoda KNF

Fuzja GE Money i BPH: zgoda KNF

2009-12-22 11:28

Przeczytaj także: Fuzja BPH i GE Money na dobrej drodze


Umowy Klientów Banku BPH pozostaną w mocy i nie będą wymagały aneksowania. Numery rachunków pozostaną takie same.

W przypadku obydwu banków nie zmieni się sposób logowania oraz obsługi poprzez systemy bankowości internetowej.

STRATEGIA POŁĄCZONEGO BANKU

Zgodnie z przyjętą w lipcu strategią Bank będzie dążył do tego, aby do 2012 roku osiągnąć wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) w wysokości 17% lub więcej oraz wskaźnik kosztów do dochodów (Cost/Income) poniżej 50%.

Do 2012 roku połączony Bank zamierza umocnić swoją pozycję na rynku bankowości dla MSP, zdobywając 10% udział w kredytach dla tego segmentu. Na rynku detalicznym aspiracją połączonego Banku jest 11% udział w segmencie kart kredytowych, 8% udział w kredytach gotówkowych i 4% udział w kontach osobistych oraz utrzymanie 30% udziału w segmencie kredytów ratalnych, a także 7% udział w kredytach hipotecznych. Bank zamierza również intensywnie rozwijać bankowość korporacyjną powiększając udział w rynku kredytów i rozwijając nowoczesne produkty bankowości transakcyjnej. Celem połączonego Banku jest także zdobycie 7% udziału w negocjowanych podstawowych produktach skarbowych, oferowanych w walutach obcych, a także 4% udziału w depozytach Klientów indywidualnych, MSP i Klientów korporacyjnych.

Według założeń Strategii, do roku 2012 sieć dystrybucji obejmie: 337 oddziałów własnych, 350 placówek partnerskich, 11 centrów korporacyjnych, 25 centrów MSP oraz 350 mobilnych agentów dla tego segmentu, jak również 2 300 placówek agencyjnych i 2 800 punktów sprzedaży ratalnej. Strategia Banku oparta będzie na zapewnianiu dostępu do produktów i usług poprzez wykorzystanie wielokanałowej sieci dystrybucji, z mocnym akcentem na bankowość internetową i telefoniczną, a liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej wzrośnie z 400 tys. w 2009 roku do planowanych 1,5 mln w 2012 roku.

W związku planowanym połączeniem od sierpnia 2009 r. działają specjalne strony internetowe nt. integracji i oraz infolinia, gdzie pod numerem telefonu (58) 308 56 56 Klienci mogą uzyskać informacje dotyczące planowanego połączenia. Poczynając od połowy października 2009 r., do 2,35 mln Klientów obu Banków zostały wysłane listy zapowiadające nadchodzące zmiany.


poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: