eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweProdukty finansowe dla kobiet

Produkty finansowe dla kobiet

2010-07-05 12:45

Silna konkurencja na rynku instytucji finansowych wymusza na nich konieczność poszukiwania coraz bardziej wyszukanych metod zdobycia klienta. Tworzą coraz wymyślniejsze produkty finansowe, aby następnie dobrze je zareklamować.

Przeczytaj także: Usługi finansowe tylko dla kobiet

Niemalże każdy nowy produkt finansowy wcześniej czy później zostaje powielony przez pozostałe instytucje. Najlepszym na to przykładem mogą być konta oszczędnościowe oraz lokaty z dzienną kapitalizacją odsetek. Kiedy na rynku pojawiło się pierwsze konto oszczędnościowe można było mówić o absolutnej nowości. Trzy lata później ma go w swojej ofercie kilkanaście banków. Podobnie jest z „lokatami antybelkowymi”, czyli lokatami z dzienną kapitalizacją odsetek. Kolejne banki wprowadzają je do swojej oferty. Nikt nie chce pozostawać w tyle.

Obawa o utratę części klientów na rzecz konkurencji jest zbyt silna. Stworzenie nowego produktu to również doskonała okazja do reklamy i pokazania, że bank X podąża za potrzebami swoich klientów. Promocyjne stawki oprocentowania lokat przedstawiane w reklamach miewają zaskakującą moc przyciągania nowych klientów. I choć zwykle ostateczna oferta wcale nie jest tak atrakcyjna, to zamierzony cel zostaje zrealizowany.

Banki czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe starają się również tworzyć produkty skierowane stricte do określonych grup klientów. Stąd np. mamy konta osobiste dla studentów, a nawet konta dla dzieci poniżej 18 roku życia. W przypadku tych ostatnich, promowanych zwykle w okresie świąt, dnia dziecka czy komunii świętych, możemy mówić o sprytnym sposobie przywiązywania do siebie nowych klientów. Stosunkowo niedawno banki dostrzegły również starszych klientów, często nieubankowionych (nie korzystających z usług finansowych) i zaoferowały im konta dla seniora.

Kolejną grupą, którą wydają się zauważać banki są kobiety. Dlaczego jednak tak późno?

Może wydać się to dziwne, jeśli weźmiemy pod uwagę, że to panie często odpowiadają za tzw. budżet domowy. Niemniej jednak od czasu wydania przez Citibank w 1999 roku karty kredytowej Citibank-Elle, która skierowana została do kobiet, niewiele się na tym polu działo. Warto przypomnieć, że w/w karta charakteryzowała się przede wszystkim bardzo rozbudowanym pakietem rabatów na zakupy w wybranych sklepach, salonach kosmetycznych itd. To właśnie rabaty, obok ładnego wyglądu karty, miały wywołać zainteresowanie kobiet tym nowoczesnym w tamtym czasie produktem. Pamiętajmy, że był rok 1999. Mało kto słyszał wówczas o kartach kredytowych, które jako pierwszy na polskim rynku zaoferował właśnie Citibank.

Tropem Citibanku, ale dobrych kilka lat później podążyły mBank i Millennium. Ten pierwszy wprowadził pod koniec 2006 roku kartę kredytową „Radość Życia”, która oprócz podstawowych funkcji oferuje bogaty program zniżek w sklepach. Musiały minąć blisko cztery lata, aby bank Millennium wydając w maju tego roku kartę kredytową Visa Impresja postanowił również zawalczyć o portfele kobiet. Krótki przegląd funkcjonalności karty daje jednoznaczną odpowiedź. Karta ma zachęcić do wzmożonych zakupów dzięki usłudze zwrotu aż 5% kwoty wydanej za jej pomocą. Wybierać jest w czym. Rabatami objęta jest sieć blisko 2 tys. punktów handlowych. Visa Impresja oferuje również bogaty pakiet ubezpieczeń: home assistance, medical assistance, car assistance. Za pakiet trzeba jednak zapłacić blisko 14 zł miesięcznie, choć bank umożliwia rezygnację z ubezpieczeń.

W roku 2009 kolejny bank postawił na produkt stworzony dla kobiet. Mam na myśli Bank Zachodni WBK i jego „Konto na Obcasach”. Konto przedstawiane jako produkt dla nowoczesnej kobiety poza tradycyjną funkcjonalnością wyposażono w usługę zwrotu 1% wartości zakupów dokonanych za pomocą karty dodanej do konta.

Głównym wabikiem dla pań wydaje się jednak dość obszerny pakiet ubezpieczeń dodawany do konta. Jego cena – 5 zł miesięcznie (przez pierwsze 6 miesięcy jest gratis) nie wydaje się wygórowana. W jego ramach kobiety mogą liczyć na pomoc na wypadek nagłego zachorowania, pakiet medyczny, Home Assistance – pomoc w razie awarii wymagającej wizyty hydraulika czy ślusarza, Car Assistance – pomoc w przypadku awarii samochodu, holowania czy wreszcie dostęp do specjalnej infolinii: Assistance dla Kobiet, dzięki której można uzyskać pomoc w nagłej potrzebie, np. znalezienie pilnej opieki do dziecka.

Oprócz w/w wymienionych udogodnień posiadaczki Konta na Obcasach mogą liczyć na liczne zniżki w sieci sklepów, które są partnerami banku.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: