Dobry doradca finansowy, czyli jaki?
2010-08-07 00:07
Przeczytaj także: Doradztwo finansowe: wyniki ZFDF I kw. 2010
Krok 1:
fot. mat. prasowe
Opisane powyżej kryteria są podstawą przygotowania propozycji przez doradcę finansowego. Co istotne, klient powinien domagać się od doradcy ustalenia nie tylko obiektywnych czynników wpływających na jego możliwości kredytowe (opisane powyżej), lecz także ustalenia indywidualnych preferencji, takich jak: ubezpieczenie od bezrobocia w ofercie, minimum formalności, szybki czas analizy, jak najdłuższy okres kredytowania, dostęp do waluty obcej – opisanie tych indywidualnych elementów pomoże doradcy w upewnieniu się względem priorytetów, które mogą podyktować wybór oferty.
Krok 3:
Doradca powinien przygotować w oparciu o opisane kryteria i priorytety od 2 do 3 ofert, które są optymalne w indywidualnej sytuacji klienta. Klient może domagać się na tym etapie szczegółowej analizy przedstawionych 2–3 ofert pod względem kosztów i poziomu zapewnienia jego indywidualnych potrzeb. Obowiązkiem doradcy jest zarekomendowanie jednej z opisanych ofert, jako najciekawszej względem danego klienta oraz wskazanie dokładnej listy niezbędnych dokumentów, których bank wymaga do udzielenia kredytu.
Ponadto, na poziomie klienta bardzo istotne jest, że do obowiązków doradcy należy całkowite przejęcie kontaktu z bankiem, dzięki czemu ogranicza się stres i oszczędza czas. Wszelkie kwestie, pytania i wyjaśnienia w imieniu klienta będzie realizował w stosunku do banku doradca. To on przekaże wniosek, będzie „popędzał” analityka i wyjaśniał pojawiające się pytania. Obowiązkiem doradcy jest także przeanalizowanie decyzji kredytowej i poinformowanie o niej klienta. Na tym etapie należy domagać się wyjaśnienia wszystkich warunków decyzji i dalszych etapów związanych z podpisaniem umowy i wypłatą kredytu.
Arkadiusz Rembowski
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl