Banki promują pożyczki gotówkowe
2010-09-01 12:26
Przeczytaj także: Lepsza kondycja finansowa Polaków
Pożyczki gotówkowe znów zaczynają grać główne role w telewizyjnych spotach reklamowych. W TV można obecnie oglądać reklamy PKO BP, Pekao, Alior Banku czy BPH. Z sytuacją, w której cztery banki jednocześnie prowadzą kampanię reklamową pożyczek gotówkowych w telewizji nie mieliśmy do czynienia od wielu miesięcy. Jak bardzo zmieniła się postawa pokazuje fakt, że banki całkowicie zignorowały ostatnie Święta Bożego Narodzenia, nie paliły się również do przypominania o pożyczkach przy okazji Świąt Wielkanocnych, a także przed wakacjami.Reklamy i nagrody na zachętę
Getin Noble Bank wśród zaciągających kredyty gotówkowe do końca wakacji losował rowery lub dodawał odtwarzacze DVD. Na zdobycie kawiarki wciąż mogą liczyć jeszcze kredytowi klienci Lukas Banku. Gwarancję najniższego oprocentowania na rynku dla kredytów na 10, 20 i 30 tys. zł daje do 7 września Allianz Bank. Pekao, które już wiosną promowało kredyty gotówkowe, nie odpuszcza i teraz. Proponuje kredyt bez prowizji. Rodziców bank zachęca również do płacenia kartami płatniczymi, dzięki nim mogą zyskać rabaty w księgarniach, szkołach językowych, sklepach sportowych czy też z meblami. Pola nie oddaje PKO BP, który szeroko reklamuje w mediach swoją Max Pożyczkę z Mini Ratą. Bank BPH, wcześniej skoncentrowany na wizerunkowych kampaniach reklamowych, teraz sięgnął w kampanii reklamowej właśnie po kredyt gotówkowy. Przekonuje, że daje oprocentowanie nominalne o 2 pkt. proc. niższe niż zwykle. Alior Bank w spotach daje znak, że to „Już ostatni dzwonek na tańszą pożyczkę”. Do sfinansowania wyprawki szkolnej kredytem zachęca mBank, który na promocyjnych warunkach gotów jest pożyczyć 4 tys. zł na 2 lata.
Zapowiada się najlepszy okres dla pożyczek gotówkowych w tym roku
fot. mat. prasowe
Zadłużenie konsumpcyjne osób prywatnych
Zadłużenie konsumpcyjne osób prywatnych
Najwyraźniej banki dochodzą już jednak do wniosku, że najgorsze jest za nimi. Koniunktura gospodarcza się poprawia, bezrobocie spada, więc dobrze zweryfikowani klienci zasługują na więcej zaufania i szersze finansowanie.
Obecna ofensywa z pewnością przyniesie większe przyrosty zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych, niż miało to miejsce wcześniej. W lipcu zadłużenie gospodarstw domowych po stronie złotowych kredytów konsumpcyjnych powiększyło się jedynie o 357 mln zł. Rok wcześniej było to 1 959 mln zł.
fot. mat. prasowe
Zmiany zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych
Zmiany zadłużenia z tytułu kredytów konsumpcyjnych
![Kredyty konsumpcyjne w natarciu [© Magdziak Marcin - Fotolia.com] Kredyty konsumpcyjne w natarciu](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kredyty-gotowkowe/Kredyty-konsumpcyjne-w-natarciu-120504-150x100crop.jpg)
oprac. : Halina Kochalska / Gold Finance