Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2010
2010-12-17 11:04
Liczba aktywnych klientów indywidualnych i klientów MSP © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Obrót bezgotówkowy: już 12 mln Polaków ma bankowość mobilną
fot. mat. prasowe
Raport w liczbach
Wysoki poziom aktywności klientów potwierdza przedstawiony poniżej wykres - wzrasta on wprost proporcjonalnie do upływu czasu korzystania z internetowej formy świadczenia usług bankowych. Jak podają autorzy raportu, klienci najpierw oswajają się z nowym rozwiązaniem, a z biegiem czasu zaczynają coraz częściej z niego korzystać, zachęcając jednocześnie kolejne osoby do tej formy bankowości. W obserwowanym okresie odnotowano zarówno wzrost ogólnej liczby klientów indywidualnych, jak i wzrost aktywnych klientów. Proporcja między tymi grupami utrzymuje się na stałym poziomie, udział klientów aktywnych wynosi około 57%. Nie uległa ona żadnym negatywnym zmianom pomimo wzrostu liczby klientów indywidualnych o ponad 1,9 miliona osób.
fot. mat. prasowe
Udział aktywnych klientów bankowości internetowej w ogólnej liczbie klientów posiadających umowy umo
„Polacy coraz bardziej przekonują się do korzystania z bankowości przez Internet. Mają zaufanie do bezpieczeństwa tego kanału obsługi, doceniają jego szybkość, łatwość dostępu oraz przystępne ceny. Prognozujemy, że w kolejnych latach, liczba osób aktywnie wykorzystujących konta internetowe będzie rosła o milion rocznie”, mówi Prof. Remigiusz Kaszubski, Dyrektor w Związku Banków Polskich. „ZBP będzie co kwartał przedstawiać dane dotyczące bankowości internetowej i płatności bezgotówkowych”.
Według ZBP, na koniec III kwartału 2010 r. liczba klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mających możliwość korzystania z usług bankowości internetowej wyniosła blisko 1,6 miliona użytkowników, co stanowi wzrost w porównaniu do I kwartału bieżącego roku o ponad 8%. Wraz ze wzrostem sektora MSP, którego przedstawiciele szczególnie powinni zwracać uwagę na koszty i elastyczność działania, można dalej oczekiwać wyższej aktywności firm w korzystaniu z usług bankowości internetowej i odchodzenie od pieniądza gotówkowego. Możliwość szybkiego dostępu w każdej chwili do środków finansowych jest coraz bardziej doceniana.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl