Gdzie konto internetowe dla mikrofirmy?
2011-01-25 09:57
Najtańsze konto dla mikrofirmy - zestawienie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ranking internetowych kont firmowych
Mikrofirmy, czyli najmniejsze, zwykle co najwyżej kilkuosobowe przedsiębiorstwa oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, bacznie przyglądają się kosztom związanym z prowadzeniem firmowego rachunku. Pod względem bardzo niskich opłat jeszcze do niedawna były niemal nie do pobicia przede wszystkim tzw. banki internetowe. Ranking Tax Care pokazuje jednak, że tradycyjne banki potrafiły skutecznie zawalczyć o klientów i wyprzedzić mocnych rywali, a granice cenowe pomiędzy kontem stricte internetowym a tradycyjnym z dostępem do Internetu zacierają się coraz bardziej.Przyglądając się ofercie firmowych kont internetowych, trudno na pierwszy rzut oka znaleźć wyraźnie różnice pomiędzy nimi. Większość na przykład oferuje bezpłatne przelewy zewnętrzne oraz do ZUS i urzędu skarbowego. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Jakich? To już zależy od oceny przedsiębiorcy. Ranking Tax Care powstał w oparciu o założenia, które niekoniecznie muszą być wyznacznikiem dla innych. Każdy z prowadzących działalność powinien dokładnie przeanalizować, co mu się bardziej opłaca – czy wybrać opcję z bezpłatnym prowadzeniem konta i na przykład z mniejszą liczbą tańszych lub bezpłatnych przelewów, czy też konto, za które musi zapłacić co miesiąc stałą kwotę, ale za to zyskuje nieograniczoną liczbę darmowych przelewów i bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce.
fot. mat. prasowe
Najtańsze konto dla mikrofirmy - zestawienie
Z pewnością najmniej konkurencyjne będą te oferty, które nie dość, że zawierają sporą miesięczną opłatę za prowadzenie konta, to nie równoważą jej bezpłatnymi przelewami. W większości przypadków – warto podkreślić to jeszcze raz – różnice są jednak tak niewielkie, że nawet stosunkowo nieduża korekta założeń mogłaby wywrócić tabelę do góry nogami, a na pewno porządnie w niej namieszać.
Ranking najtańszych kont internetowych pokazuje z pewnością jedno – duża konkurencja sprawia, że banki obniżają ceny obsługi kont internetowych, jak mogą.
Agata Szymborska-Sutton
oprac. : eGospodarka.pl