II Rekomendacja Dobrych Praktyk Bancassurance
2011-02-03 11:09
Przeczytaj także: Rynek bancassurance: weszły dobre praktyki
Dokumentacja
- Postanowienia dokumentacji sformułowane niejednoznacznie interpretuje się na korzyść klienta.
Obsługa klientów
- Udzielanie odpowiedzi na zapytania i reklamacje oraz inne kontakty z klientami, bez względu na formę komunikacji, wykonywane są terminowo (30 dni) oraz zawierają informacje kompletne i zrozumiałe dla klienta.
Zgłaszanie roszczeń/wypłata odszkodowań
- Bank może wezwać klienta do przedstawienia informacji lub dokumentów niezbędnych do likwidacji szkody.
- Dokumentacja zawiera informacje o skutkach wynikających z umowy ubezpieczenia, a w szczególności o uprawnieniu ubezpieczyciela do regresu (sposób określania jego maksymalnej wartości).
- Ubezpieczyciel nie może wymagać żadnych zabezpieczeń od klienta w związku z wykonywaniem umowy ubezpieczenia finansowego.
Przeczytaj także:
Pandemia koronawirusa infekuje banki
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl