Wyniki MasterCard w Europie IV kw. 2010
2011-02-04 11:58
MasterCard Europe ogłosił wyniki operacyjne za czwarty kwartał 2010 roku dla regionu europejskiego. Maestro, jako wiodąca europejska marka kart debetowych, wzmocniło swoją pozycję w Europie w 2010 roku. Wyniku 300 milionów kart wydanych w regionie nie udało się osiągnąć żadnej innej marce kart debetowych w Europie.
Przeczytaj także: Wyniki MasterCard w Europie III kw. 2010
Za czwarty kwartał 2010 w regionie europejskim MasterCard zaraportował następujące wyniki: wolumen brutto w USD dla Europy wyniósł 225 miliardów dolarów, co oznacza 14% wzrost w porównaniu do czwartego kwartału 2009 roku. Wolumen zakupów osiągnął wartość 168 miliardów dolarów, co oznacza 13% wzrost względem tego samego kresu w roku 2009. Od 1 października do 31 grudnia 2010 roku europejscy użytkownicy kart dokonali 2.1 miliarda transakcji zakupowych, korzystając przy tym ze swoich kart z logo MasterCard, co oznacza wzrost o 13.7%.Na dzień 31 grudnia 2010 roku w rękach klientów MasterCard w Europie było 212 milionów kart MasterCard (nie licząc kart Maestro i Cirrus) co stanowi wzrost o 6.9% w stosunku do analogicznego kwartału roku 2009. Europejscy posiadacze kart mogli korzystać ze swych kart w 9.1 milionów punktów akceptacji w regionie oraz w 31.7 milionach punktów akceptacji na całym świecie.
Ponadto znak Maestro pojawił się na 300 milionach kart. Konsumenci mogą obecnie dokonywać zakupów kartami Maestro w ponad 7.1 miliona punktów sprzedaży w całej Europie oraz ponad 13.1 milionach punktów sprzedaży na całym świecie.
Javier Perez, prezes MasterCard Europe, powiedział: Płatności elektroniczne stają się coraz popularniejsze wśród europejskich konsumentów. W 2010 roku wiodąca rola MasterCard w segmencie kart debetowych wspierana była przez markę Maestro – jedyną międzynarodową markę debetową w systemie SEPA w Europie. Maestro w dalszym ciągu pozostaje najbardziej korzystną ofertą krajowych kart debetowych, wyprzedzając lokalne projekty kart debetowych. Konsumenci wolą opcję większego wyboru połączonego z bezpieczeństwem, wartościami dodatkowymi i siecią akceptacji – nie tylko w zakresie granic między państwami, ale też w sieci, gdzie Maestro wspomaga demokratyzację europejskiego handlu elektronicznego. Ostatnie kluczowe osiągnięcia dotyczą Belgii, gdzie jest ponad 500 sklepów i usługodawców online, a blisko 100% kart Maestro obecnych na rynku jest wyposażone w funkcjonalność eCommerce. Żadna inna marka kart debetowych nie oferuje takiego otwarcia w przestrzeni wirtualnej – kolejnej granicy SEPA w Europie.
Dodatkowe informacje biznesowe za ostatni kwartał 2010 roku:
- W grudniu 2010 roku Russian Standard Bank stał sie pierwszym bankiem w Europie, który oferuje rosyjskim konsumentom usługę MasterCard MoneySend - platformę MasterCard łączącą użytkowników indywidualnych. To pierwsze europejskie wdrożenie było jedną z czterech globalnych inicjatyw, po raz pierwszy na kontynencie europejskim, wprowadzającą w jednym kwartale postęp w zakresie programów NFC i płatności bezstykowych, bezpieczeństwa i kontroli korporacyjnej.
Przeczytaj także:
Wyniki MasterCard w Europie I kw. 2010
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
MasterCard, rynek płatniczy, rynek kart płatniczych, MasterCard PayPass, rynek kart kredytowych