eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweBankowość mobilna w Citi Handlowy

Bankowość mobilna w Citi Handlowy

2011-02-18 11:23

Jako pierwszy bank w Polsce Citi Handlowy uruchamia system bankowości mobilnej dla smartfonów z systemem operacyjnym Android. Wkrótce aplikacja mobilna Citi Mobile dostępna będzie także na platformie iOS dla telefonów iPhone. Jednocześnie bank wprowadza przełomowe na rynku rozwiązanie ułatwiające realizację szybkich przelewów przez telefon. Wystarczy lekkie stuknięcie się smartfonami, by z konta jednego klienta Citi Handlowy przelać pieniądze na konto drugiego klienta. Usługą tą bank otwiera kolejny etap w rozwoju bankowości mobilnej w Polsce i zapowiada systematyczne wzbogacenie oferty Citi Mobile o usługi zbudowane na natywnych funkcjach smartfonów.

Przeczytaj także: Aplikacja Citi Mobile na iPhone w Citi Handlowy

Największym wyzwaniem z jakim zmaga się filozofia „Bankingu on the go” jest stworzenie takiego rozwiązania, z którego użytkownicy będą chcieli korzystać często. - Taki m-banking nie może być tylko gadżetem, ale partnerem dla realizacji codziennych bankowych spraw. Dlatego w Citi Handlowy nie ograniczyliśmy się do wdrożenia tylko jednego typu bankowości mobilnej. Chcemy, by to klienci zdecydowali, który typ bankowania jest im bliższy. Po uruchomieniu Citi Mobile w wersji „lajt” wchodzimy z aplikacją Citi Mobile. Rozwiązanie to daje nam prawdziwe pole do popisu. Aplikacja Citi Mobile działa szybciej niż wersja przeglądarkowa, a do tego może być wzbogacana o innowacyjne rozwiązania wykorzystujące natywne funkcje telefonów takie jak choćby GPS lub aparat fotograficzny. Do zaprojektowania usługi szybkich przelewów przez „stuknięcie się” telefonami wykorzystaliśmy tzw. „bump”. Jeszcze żaden bank w Polsce nie wykorzystał tej technologii - tłumaczy Adam Grabarczyk, Dyrektor Zarządzający Biura Rozwoju Bankowości Mobilnej.

Wraz z usługą bankowości mobilnej w postaci aplikacji, Citi Handlowy udostępnia przełomowe na rynku rozwiązanie szybkiej realizacji przelewu przez smartfon. Dostępna pod roboczym tytułem „B2T” (bank wkrótce zorganizuje konkurs na najlepszą nazwę dla tej usługi) usługa pozwala na przesłanie pieniędzy z konta jednego klienta Citi Handlowy na konto drugiego przez „stuknięcie się” telefonami. Do zrealizowania takiego przelewu wystarczy, że klienci Citi Handlowy:

Krok 1: zalogują się do Citi Mobile i klikną na ikonkę „B2T”

Krok 2: wybiorą odpowiednią opcję „Wysyłam środki” (nadawca przelewu) lub „Otrzymuję środki” (odbiorca przelewu)

Krok 3: wpiszą swój nickname (dowolny wyraz identyfikujący odbiorcę / nadawcę – może być np. pseudonim lub imię). Nadawca wpisze kwotę przelewu i zaznaczy, z którego konta chce przelać swoje pieniądze. Odbiorca zaznaczy z kolei, na które konto wysyłane pieniądze mają wpłynąć.

Krok 4: Odbiorca i nadawca „zderzają się” / „stukają się” telefonami („BUMP”)

Krok 5: Klienci akceptują połączenie między swoimi kontami. Dokonują potwierdzenie przesłania / odbioru przelewu. Po potwierdzeniu, pieniądze trafiają na konto odbiorcy przelewu.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: