Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010
2011-03-23 12:04

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2010
fot. mat. prasowe
Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej
Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej
fot. mat. prasowe
Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2010 w milionach osób)
Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2010 w milionach osób)
ZBP zauważa, że dynamiczny wzrost obserwowany jest zarówno wśród klientów aktywnie jak i incydentalnie korzystających z bankowości internetowej. Oznacza to, że nowi klienci są aktywni, a banki oferując w umowach elektroniczną obsługę transakcji nie próbują tylko poprawiać swoich statystyk, ale faktycznie odpowiednio rozpoznają potrzeby klientów i potrafią zachęcić do korzystania z usług przez Internet. Na podstawie danych można także stwierdzić, że grupa klientów nowych, incydentalnie korzystających z omawianej usługi, dopiero po kilku miesiącach korzystania, zasila grupę klientów aktywnych, a proporcje pomiędzy klientami aktywnymi i incydentalnie korzystającymi z bankowości internetowej utrzymują się na zbliżonym poziomie od lat i nie widać skoków tendencji. Oznacza to, ze trend wzrostowy jest stabilny i charakterystyczny dla rynków dojrzałych.
„Polacy coraz bardziej przekonują się do korzystania z bankowości przez Internet. Mają zaufanie do bezpieczeństwa tego kanału obsługi, doceniają jego szybkość, łatwość dostępu oraz przystępne ceny. Prognozujemy, że w kolejnych latach, liczba osób aktywnie wykorzystujących konta internetowe będzie rosła nawet o milion rocznie” – mówi Prof. Remigiusz Kaszubski, Dyrektor w Związku Banków Polskich.
fot. mat. prasowe
Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych
Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych
Powyższa tabela wskazuje kolejne pozytywne zjawiska, które można zaobserwować w zachowaniu klientów indywidualnych. Dynamicznemu wzrostowi liczby klientów towarzyszył wzrost średniej wartości przelewu, o blisko 5% w obserwowanym okresie oraz wzrost wartości rozliczeń o ponad 3%. Oznacza to, że nie tylko coraz więcej klientów przekonuje się do korzystania z usług bankowości internetowej, ale obraca za jej pomocą coraz większymi kwotami.
![Obrót bezgotówkowy: już 12 mln Polaków ma bankowość mobilną [© pictoores - Fotolia.com] Obrót bezgotówkowy: już 12 mln Polaków ma bankowość mobilną](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/bankowosc-elektroniczna/Obrot-bezgotowkowy-juz-12-mln-Polakow-ma-bankowosc-mobilna-228393-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl