Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010
2011-03-23 12:04
Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2010
fot. mat. prasowe
Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej
fot. mat. prasowe
Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2010 w milionach osób)
ZBP zauważa, że dynamiczny wzrost obserwowany jest zarówno wśród klientów aktywnie jak i incydentalnie korzystających z bankowości internetowej. Oznacza to, że nowi klienci są aktywni, a banki oferując w umowach elektroniczną obsługę transakcji nie próbują tylko poprawiać swoich statystyk, ale faktycznie odpowiednio rozpoznają potrzeby klientów i potrafią zachęcić do korzystania z usług przez Internet. Na podstawie danych można także stwierdzić, że grupa klientów nowych, incydentalnie korzystających z omawianej usługi, dopiero po kilku miesiącach korzystania, zasila grupę klientów aktywnych, a proporcje pomiędzy klientami aktywnymi i incydentalnie korzystającymi z bankowości internetowej utrzymują się na zbliżonym poziomie od lat i nie widać skoków tendencji. Oznacza to, ze trend wzrostowy jest stabilny i charakterystyczny dla rynków dojrzałych.
„Polacy coraz bardziej przekonują się do korzystania z bankowości przez Internet. Mają zaufanie do bezpieczeństwa tego kanału obsługi, doceniają jego szybkość, łatwość dostępu oraz przystępne ceny. Prognozujemy, że w kolejnych latach, liczba osób aktywnie wykorzystujących konta internetowe będzie rosła nawet o milion rocznie” – mówi Prof. Remigiusz Kaszubski, Dyrektor w Związku Banków Polskich.
fot. mat. prasowe
Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych
Powyższa tabela wskazuje kolejne pozytywne zjawiska, które można zaobserwować w zachowaniu klientów indywidualnych. Dynamicznemu wzrostowi liczby klientów towarzyszył wzrost średniej wartości przelewu, o blisko 5% w obserwowanym okresie oraz wzrost wartości rozliczeń o ponad 3%. Oznacza to, że nie tylko coraz więcej klientów przekonuje się do korzystania z usług bankowości internetowej, ale obraca za jej pomocą coraz większymi kwotami.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl