Wideo infolinie zastępują placówki bankowe
2011-04-30 00:16
Przeczytaj także: Odradzają się placówki bankowe
Wideo infolinia i Internet zamiast
Bankowcy nie ukrywają, że najchętniej przekonaliby klientów do zdalnego korzystania z usług – przez internet i telefon. Byłoby taniej i mniej kłopotliwie. Jednocześnie zdają sobie sprawę, że oczywiście trudniejsze sprawy niż przelewy czy ustanowienie stałego zlecenia nadal będą wymagały kontaktu z pracownikiem i dłuższej rozmowy. Ale i na to jest już rada. ING Bank Śląski uruchomił wideo infolinię. - Dużo łatwiej porozumieć się gdy zachowuje się kontakt wzrokowy. Klient, czy doradca ma również możliwość pokazania dokumentów o których chce porozmawiać. Obecnie rozważamy zaoferowanie tą drogą dostępu do danych klienta oraz operacji na rachunku – zapowiada Piotr Utrata, rzecznik ING BSK.
Co na to klienci, którzy w każdych badaniach wskazują, że jednym z głównych motywów wyboru banku jest bliskość placówki? Może zmienią zdanie. Podobnie jak stało się to z bankowcami, którzy do rozbudowy polskiej sieci placówek przekonywali naszym zapóźnieniem do krajów Europy Zachodniej. Gdy w całej UE średnio na milion przypadało w 2008 r. 478 placówek, to u nas według Europejskiego Banku Centralnego było to 339. Dziś przedstawiciele instytucji finansowych tłumaczą, że przecież w tamtych krajach otwierano nowe punkty w czasach gdy bankowość internetowa nie była jeszcze popularna.
fot. mat. prasowe
Liczba placówek na 1 mln mieszkańców, wybrane kraje i UE
Liczba placówek na 1 mln mieszkańców, wybrane kraje i UE

1 2
oprac. : Halina Kochalska / Open Finance