eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweBankowość mobilna jeszcze niszowa

Bankowość mobilna jeszcze niszowa

2011-07-03 00:15

Przeczytaj także: Aplikacja Citi Mobile na iPhone w Citi Handlowy


Obok podstawowych i najbardziej oczywistych funkcjonalności klienci często mogą liczyć na ekstra dodatki. Popularna jest chociażby możliwość doładowania telefonów na kartę czy podgląd kredytów, depozytów oraz inwestycji. Tutaj różnice między bankami są istotne. Duża część instytucji zezwala nawet na zakładanie depozytów, a tylko wybrane z nich udostępniają podgląd posiadanych inwestycji (np. saldo rejestru funduszy inwestycyjnych). Nie brakuje również przydatnych usług jak wyszukiwarka najbliższych bankomatów i placówek. Inteligo i Raiffeisen Bank dodatkowo mogą wykorzystywać do tego celu moduł GPS dostępny w telefonie. Z kolei BZ WBK, Citi Handlowy i Raiffeisen Bank zadbały również o możliwość sprawdzenia notowań walut. Ostatni z nich planuje rozszerzyć usługę o możliwość wymiany walut.

fot. mat. prasowe

Aplikacje transakcyjne w ramach bankowości mobilnej

Aplikacje transakcyjne w ramach bankowości mobilnej


Listę użytecznych funkcji warto jeszcze rozszerzyć o możliwość złożenia zlecenia kontaktu banku z klientem (m.in. mBank i Pekao). Natomiast Bank Zachodni WBK pozwala bezpośrednio z serwisu transakcyjnego zadzwonić do banku. Ciekawych pomysłów nie brakuje w Raiffeisenie, gdzie klient może za pomocą wiadomości SMS przesłać numer własnego rachunku. Z kolei Citi Handlowy jako pierwszy bank w Polsce udostępnił użytkownikom dedykowanej na iPhone’a aplikacji usługę Bump to transfer (B2T), którą pozwala przesłać środki z jednego konta na drugie wyłącznie za pomocą stuknięcia dwóch telefonów. W tym celu obaj klienci Citi Handlowego muszą zalogować się do mobilnej aplikacji i złożyć odpowiednie dyspozycje (wysłanie lub odebranie środków).

Klienci zainteresowani m-bankingiem nie powinni narzekać na brak jego użyteczności. Choć na pewno przed podjęciem decyzji o zmianie ROR-u tylko ze względu na usługę bankowości mobilnej warto sprawdzić jakie możliwości oferuje dana instytucja. W zdecydowanej większości banki starają się zapewnić klientom niezbędne minimum dodając do tego ciekawe smaczki, które swoją użytecznością mają się wyróżniać na tle pozostałych ofert.

Niezależnie od tego jak bardzo użyteczne funkcje oferują banki w ramach dostępu do rachunku za pomocą urządzeń mobilnych, to wciąż jest to usługa niszowa. Potwierdzają to również statystyki. W Banku BPH choć raz z m-bankingu skorzystało zaledwie 5 tys. klientów, w Banku Millennium o ok. 2 tys. więcej. ING Bank Śląski podaje, że dziennie do lekkiego systemu transakcyjnego loguje się ok. 1,5 tys. użytkowników. W BZ WBK dzienna statystyka sięga 6 tys. klientów. Bank Pekao ma ponad 41 tys. użytkowników, a Citi Handlowy o 2 tys. więcej. Nim liczby te zaczną imponować, minie jeszcze wiele czasu, ponieważ w przeciwieństwie do bankowości internetowej sprzed dekady, bankowość mobilna jest jedynie ewolucją. Idea wciąż jest ta sama, tylko urządzenia dostępowe już inne.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: