eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweBankowość online i obrót bezgotówkowy II kw. 2011

Bankowość online i obrót bezgotówkowy II kw. 2011

2011-10-26 11:49

Bankowość online i obrót bezgotówkowy II kw. 2011

Udział aktywnych klientów bankowości internetowej w ogólnej liczbie klientów posiadających umowy umo © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Na koniec II kwartału 2011 roku z bankowości internetowej aktywnie korzysta blisko 10 milionów Polaków. Jeżeli tendencja wzrostowa się utrzyma, a wszystko na to wskazuje, w kolejnym kwartale magiczna granica zostanie przekroczona. Większość analizowanych wskaźników dotyczących wielkości obrotów na kontach i kartach wróciła do poziomów z końcówki poprzedniego roku, po sezonowo słabszym I kwartale - wynika z czwartej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.

Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2011

Polacy niezależnie od zawirowań na międzynarodowych rynkach finansowych ufają bankom i coraz częściej korzystają z bankowości internetowej i płatności bezgotówkowych. Rekordowe wzrosty dotyczą szczególnie kart bezstykowych, w ciągu 3 miesięcy przybyło ich aż o 1,7 miliona sztuk.

Klienci indywidualni

Na koniec II kwartału 2011 roku liczba klientów indywidualnych mających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła ponad 16,8 miliona osób. W stosunku do końca II kwartału 2010 roku jest to wzrost o ponad 2,1 miliona klientów, co stanowi przyrost o ponad 17%. W ostatnim kwartale dynamika wzrostu liczby klientów indywidualnych była niższa niż wcześniej i w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2011 roku wyniosła ponad 1,6%.

fot. mat. prasowe

Udział aktywnych klientów bankowości internetowej w ogólnej liczbie klientów posiadających umowy umo

Udział aktywnych klientów bankowości internetowej w ogólnej liczbie klientów posiadających umowy umożliwiające korzystanie z usług tego typu


Liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. Od końca 2006 do końca II kwartału 2011 roku ich liczba wzrosła o ponad 5,5 milionów, czyli o ponad 130%. Z roku na rok populacja nowych użytkowników korzystających z możliwości jakie daje Internet do obsługi transakcji bankowych, jest coraz większa. Skupiając się na okresie ostatnich 12 miesięcy, zaobserwować można wzrost liczby aktywnych klientów indywidualnych, o blisko 19,9%, do ponad 9,92 miliona.

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy kwartalna dynamika przyrostu nowych klientów mających, dzięki umowom z bankami, dostęp do bankowości internetowej słabnie. Warto jednak zwrócić uwagę na wielkości absolutne, w połowie 2011 roku, takich osób było o blisko 2,5 miliona więcej niż rok wcześniej. Istotny jest również stały trend wzrostowy.

Wykres potwierdza wysoki poziom aktywności klientów, wzrasta on wprost proporcjonalnie do upływu czasu korzystania z internetowej formy świadczenia usług bankowych. Klienci najpierw oswajają się z nowym rozwiązaniem, a z biegiem czasu zaczynają coraz częściej z niego korzystać, zachęcając jednocześnie kolejne osoby do tej formy bankowości. W obserwowanym okresie odnotowano zarówno wzrost ogólnej liczby klientów indywidualnych, jak i wzrost aktywnych klientów. Udział klientów aktywnych wynosi ponad 59%. Wskaźnik ten systematycznie rośnie, pomimo wzrostu liczby klientów indywidualnych o blisko 2,5 miliona w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w tym samym czasie aktywnych użytkowników przybyło prawie 1,7 miliona.

fot. mat. prasowe

Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych

Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych


Biorąc pod uwagę stale rozszerzający się dostęp do Internetu w dłuższej perspektywie ten wynik powinien nadal dynamicznie się poprawiać. Istotny wpływ może mieć rozwój mobilnych urządzeń zapewniających dostęp do Internetu oraz rozbudowa infrastruktury zapewniającej dostęp do szerokopasmowych łączy. Niewątpliwie ważnym aspektem jest również praca wykonywana przez banki nad udoskonaleniem systemów i budowaniem aplikacji w coraz bardziej przyjazny i zrozumiały dla klientów sposób.

 

1 2 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: