Manager Finansów: zarządzanie budżetem w Millenet
2012-03-28 13:15
Panel główny © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Millenet: Manager Finansów w komórce
Manager Finansów, nowość Banku Millennium, jest aplikacją typu Personal Finance Management (PMF) w pełni zintegrowaną z systemem bankowości internetowej Millenet. Automatycznie kategoryzuje, sortuje, zestawia, analizuje oraz wizualizuje zarówno transakcje historyczne (do roku wstecz) jak i bieżące (operacje bankowe, przelewy i transakcje kartowe w trakcie autoryzacji i rozliczone). Daje klientom możliwość lepszej kontroli miesięcznych przychodów i wydatków.Powód dla którego tego typu narzędzia nie odniosły do tej pory sukcesu był prosty. Klienci sami musieli zapisywać i kwalifikować wydatki do poszczególnych kategorii, co było czasochłonne i nudne. Teraz wszystko odbywa się automatycznie. Bank Millennium udostępnia program, który od pierwszego dnia jest użyteczny i nie wymaga dodatkowej pracy. Kategorie wydatków są z góry zdefiniowane (oczywiście można je zmienić w zależności od potrzeb) i wypełnione danymi z ostatnich 12 miesięcy - strukturę domowego budżetu widać więc jak na dłoni.
- Głęboko wierzymy w sukces Managera Finansów. Zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, by właściwie sklasyfikować kody merchantów (kody przypisane sklepom i punktom usługowym) i transakcje dokonywane przez klientów w sklepach. Powodzenie programu będzie więc zależeć nie od ilości dostępnych funkcjonalności, ale od naszej umiejętności dostarczenia klientom właściwych informacji, zwłaszcza bezbłędnej klasyfikacji transakcji. Bank Millennium ma w tym zakresie ogromne doświadczenie zebrane przy okazji obsługi najpopularniejszego rachunku jakim jest Dobre Konto - mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.
Mocną stroną Managera Finansów jest przyjazna i miła dla oka strona wizualna oraz łatwość obsługi. Użytkownicy mogą szybko i sprawnie zmieniać kategorie wydatków i tworzyć własne podkategorie; wybierać karty i konta, które chcą uwzględnić w raportach; włączać i wyłączać transakcje na własnych rachunkach (lokaty i rachunki oszczędnościowe) oraz ustawiać własne reguły przyporządkowania przychodzących transakcji. Warto podkreślić fakt, że transakcje, raporty, podsumowania i reguły działają w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że widać je w Managerze Finansów od razu po wykonaniu lub akceptacji operacji przez system.
Co w najbliższym czasie? W kolejnym etapie klienci otrzymają możliwość tworzenia budżetów na kolejne miesiące oraz ustawiania powiadomień w momencie zbliżania się do przekroczenia budżetu lub jego realizacji w 50% czy 70%. Klienci będą też mogli rozdzielać pojedyncze transakcje np. wypłaty bankomatowe na różne kategorie np. wydatki na papierosy, prasę i owoce oraz grupować transakcje niejednorodne w określone grupy typu wakacje w Chorwacji.
Tego typu urządzenia są bardzo popularne za granicą, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Moda przychodzi do nas w doskonałym momencie, bo w dobie kryzysu wszyscy mówią o oszczędzaniu, które jest niemożliwe bez analizy wydatków, planowanie i bieżącej weryfikacji budżetu.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)