Visa odświeża markę
2005-03-17 00:00
Organizacja Visa International ogłosiła plan odświeżenia i unowocześnienia swojej marki, w tym nadania nowego wyglądu sławnemu niebiesko-biało-złotemu logo Visa, oraz zmiany wzornictwa kart. Rozpoczęta właśnie kampania informacyjna trwać będzie do końca roku, kiedy to nowe logo pojawi się na pierwszych kartach płatniczych oraz oznakowaniach w punktach handlowo-usługowych.
Przeczytaj także: Szybki rozwój Visa w Polsce
Unowocześniona marka będzie mogła być lepiej stosowana w szerokim zakresie nowych technologii i kanałów płatniczych, takich jak internet, telefonia komórkowa, czy przenośne urządzenia typu handheld. Obok odświeżenia logo Visa, umieszczanego na kartach i widocznego w punktach handlowo-usługowych unowocześniona marka pozwoli na wprowadzenie nowego wzornictwa kart, lepiej współgrającego z logo banku-wydawcy kart Visa. Dobrze znany hologram ze znakiem gołębia znajdzie się teraz na rewersie karty, gdzie zostanie zintegrowany z paskiem magnetycznym, przez co na awersie karty pozostanie więcej miejsca na nowe wzornictwo lub nowe treści do wykorzystania przez banki wydające karty. Rozwiązanie to, połączone z zastosowaniem technologii mikroprocesorowej, zwiększa również bezpieczeństwo europejskich posiadaczy kart Visa z mikroprocesorem używających ich w krajach nie korzystających jeszcze z takich rozwiązań.„Zmiany znacznie wykraczają poza samo wzornictwo” – powiedział Jon Prideaux, wiceprezes organizacji Visa Europe d/s marketingu. „Nowe rozwiązania w zakresie unowocześnionej globalnej tożsamości marki i sposobów jej przedstawiania, wprowadzane w sposób efektywny kosztowo, zapewnią większą elastyczność oraz wymierne korzyści naszym instytucjom członkowskim i partnerskim w poszczególnych krajach. Umożliwią również szerszy zakres innowacyjności na szybko rozwijającym się europejskim rynku płatności elektronicznych wspierając rozszerzającą się ofertę produktów i usług Visa w Europie. Jednym z takich produktów jest V PAY – europejska karta debetowa, dająca się doskonale dostosować do indywidualnych warunków panujących na poszczególnych rynkach i jednocześnie zgodna z celami wprowadzanego przez Unię Europejską Jednolitego Obszaru Płatności w Euro”.
W sytuacji, gdy na całym świecie w obiegu znajduje się ponad miliard kart Visa honorowanych w ponad 22 milionach punktów akceptacji przejście do nowego wzoru odbędzie się w sposób ewolucyjny. Odpowiednie wytyczne zostaną przedstawione instytucjom członkowskim Visa oraz producentom kart w czerwcu br., zaś wprowadzenie zmian na samych kartach będzie rozłożone na okres trzech lat. Możliwość wprowadzenia przez banki pierwszych kart o nowym wzornictwie pojawi się już w końcu bieżącego roku. Wtedy również rozpocznie się wymiana znaków graficznych w punktach handlowo-usługowych, takich jak np. nalepki na drzwiach i oknach lub okładki do podawania rachunków. Przy komunikowaniu wprowadzanych zmian i tłumaczeniu ich charakteru Visa będzie współpracować z bankami członkowskimi, sprzedawcami, dostawcami sprzętu oraz organami przestrzegania prawa i porządku publicznego.
Zmiany dotyczące marki Visa to rezultat trwających 18 miesięcy prac, w tym również przeprowadzonego w 16 krajach świata badania, które objęło 7 tys. konsumentów, sprzedawców, partnerów handlowych i banków.
Nowy wzór Visa zachowuje wiele wyróżniających się cech obecnego wzoru, w tym rzucający się w oczy znak firmowy Visa, zestaw kolorów niebieskiego, białego i złotego oraz użycie kursywy (druku pochylonego). Różnice dotyczą następujących elementów:
• Litera„V” w nazwie Visa zostaje wyeksponowana poprzez dodanie złotego koloru podkreślającego niepowtarzalny kształt liter w logo Visa, związany z użyciem elementu zwanego „szeryfem” (wystające zakończenie elementu znaku, np. litery, w szeryfowych krojach pisma; poszerzone zakończenie kreski w literze).
• Nazwa „Visa” bardziej rzuca się w oczy – w odpowiedzi na wyniki badań wskazujące, że konsumenci reagują pozytywnie na słowo „Visa”.
• Dwa pasy, niebieski i złoty, które zakreślały granice obecnego wzoru zastaną usunięte. Jak wykazały badania, były one odbierane jako elementy ograniczające, jednoznacznie zawężające zakres znaczeniowy pojęcia Visa do kart płatniczych.
• Nowa tożsamość marki Visa obejmie również karty Visa Electron (zarówno w punktach sprzedaży jak i na kartach).
• W Europie, przy wprowadzaniu nowych sposobów realizacji płatności, symbol „V” będzie używany samodzielnie w połączeniu z innymi oznaczeniami marki, jak np. „V PAY”.
Przeczytaj także:
3 mld zbliżeń, czyli statystyki Visa Europe
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl