Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe
2012-05-17 13:26
Przeczytaj także: Mikroprzedsiębiorcy a usługi bankowe
Pytani o dodatkowe usługi, z których chętnie korzystaliby w ramach swojego rachunku bankowego, mali przedsiębiorcy wskazywali przede wszystkim na możliwość elektronicznego generowania faktur VAT (50 proc. odpowiedzi). Drugą najpopularniejszą usługą byłaby specjalna oferta leasingu oraz pomoc prawna w ramach pakietu assistance (w obu przypadkach po 37 proc.). Około 36 proc. firm chętnie skorzystałoby z możliwości wysyłania bezpłatnych lub tańszych przesyłek oraz z usługi prowadzenia księgowości online). Oferta usług kurierskich oraz umożliwienie zamieszczenia reklamy w Google AdWords jest przydatną usługą dla 34 proc. firm, a 32 proc. chętnie skorzystałoby z assistance technicznego (na przykład w razie awarii sprzętu w firmie).
fot. mat. prasowe
Stopień przydatności usług związanych z rachunkiem
– Oferując przedsiębiorcom dodatkowe usługi związane z rachunkiem, banki starają się dopasować je do aktualnych potrzeb firm. Możliwość generowania e-faktur, czy księgowość online wpisuje się w ogólny trend związany z obsługą internetową rachunku – komentuje Monika Szlosek z Deutsche Bank PBC. – Warto jednak zauważyć, że badanie wykazało również cały wachlarz innych usług, takich jak pomoc prawna, czy bezpłatne lub tańsze przesyłki, które równie często mogą decydować o wyborze danego pakietu – mówi Monika Szlosek. – Dlatego też wiedza płynąca z analizy wyników badania, pozwoliła nam włączyć do naszej oferty nowego rachunku dbNET Biznes najbardziej atrakcyjne dla mikroprzedsiębiorców elementy – zaznacza.
Informacje o badaniu
Badanie Deutsche Bank PBC na temat usług bankowych wśród przedsiębiorców przeprowadził Instytut Homo Homini na losowej próbie, składającej się 500 firm osiągających obroty do 5 mln zł rocznie. Pytania były kierowane do pracowników odpowiedzialnych w firmach za kwestie finansowe – członków zarządu, głównych księgowych, dyrektorów generalnych i finansowych. Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)