Marki godne zaufania 2012 - branża finansowa
2012-05-21 11:21
Marki godne zaufania 2012 © fot. mat. prasowe
Już po raz 12 Europejczycy wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała, że Polacy ufają bankom PKO Bank Polski i Alior Bank, kartom płatniczym Visa i Maestro, towarzystwom ubezpieczeniowym PZU i AXA. W kategorii Fundusz inwestycyjny zwycięzcą została marka ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2012
Wydawnictwo Reader’s Digest już po raz 12 przeprowadziło badanie European Trusted Brands, w którym zbadano m.in., które marki z branży finansowej cieszą się największym zaufaniem.Liderem w kategorii Bank jest PKO Bank Polski - aż 28% respondentów darzy tę markę zaufaniem, dzięki czemu została ona tegorocznym laureatem Złotego Godła European Trusted Brands. Kryształowe Godło otrzymała marka Alior Bank. Alior Bank badani szczególnie wysoko ocenili za jakość i zrozumienie potrzeb klienta.
W kategorii Karta płatnicza, niezaprzeczalnym liderem jest Visa (zdobywca Złotego Godła), która w tegorocznej edycji badania była najczęściej wskazywana jako marka godna zaufania. Visa jest marką szczególnie docenianą przez Europejczyków – zwyciężyła w 13 na 15 krajów objętych badaniem. W Polsce wybrało ją 60 proc. ankietowanych. Laureatem Kryształowego Godła European Trusted Brands 2012 została marka Maestro, którą polscy respondenci szczególnie cenią za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Rzadziej jako godne zaufania marki respondenci wymieniali: MasterCard (16%), Citibank (4%) i PKO BP (3%).
W kategorii Towarzystwo ubezpieczeniowe zwycięzcą została marka PZU (Złote Godło), którą wybrał niemal co drugi ankietowany (46%). Kryształowe Godło otrzymała marka AXA, która uzyskała wyższe niż pozostałe marki oceny za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Respondenci za godne zaufania marki towarzyst ubezpieczniowych uznali również: Wartę (9%), Allianz (6%), Avivę (6%) oraz Ergo Hestię (5%).
fot. mat. prasowe
Marki godne zaufania 2012
Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.
Przeczytaj także:
Marki godne zaufania 2014
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
marki godne zaufania, trusted brand, najlepsza marka, European Trusted Brands, Reader's Digest, marka, marki
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)