Nowy kredyt dla firm od PKO BP
2012-05-21 10:43
Kredyt dla MŚP © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: PKO BP: szybka Pożyczka MSP
Kredyt skierowany jest do firm, które uzyskane środki mogą przeznaczyć na pokrycie bieżących zobowiązań (m.in. związanych z zaopatrzeniem, produkcją, sprzedażą i świadczeniem usług), na cele związane z działalnością inwestycyjną oraz spłatę zadłużenia wobec innego Banku.- Z naszych doświadczeń wynika, że we współpracy z bankiem przedsiębiorcy cenią sobie przede wszystkim szybkość i wygodę, dlatego nieustanie wprowadzamy usprawnienia i nowoczesne narzędzia wspierające procesy obsługi tak, aby pozyskanie środków na bieżącą działalność i inwestycje było jeszcze szybsze i łatwiejsze – mówi Agnieszka Wardak, Dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO Banku Polskiego.
Podstawowym warunkiem otrzymania finansowania jest prowadzenie przez firmę działalności gospodarczej przez okres minimum 18 miesięcy oraz posiadanie zdolności kredytowej. Poza kredytem w PLN przedsiębiorca może skorzystać z kredytu w innych walutach: EUR, CHF i USD.
Jak wynika z raportu „Finanse MSP 2011. Rynek Usług Bankowych.” przygotowanego przez firmę Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo właścicielami firm MSP częściej są mężczyźni (54,1 proc.) niż kobiety (45,9 proc.). Największe grupy przedsiębiorców stanowią osoby w wieku 41-50 i 31-40 lat (odpowiednio 32,7 proc. i 28,7 proc.). Średni wiek właściciela/osoby zarządzającej MSP wynosi niecałe 44 lata. 47,3 proc. respondentów ma wykształcenie średnie, a 38,7 proc. - wyższe. Najważniejszym motywem decydującym o utworzeniu własnej firmy jest potrzeba niezależności (29,2 proc. wskazań). Dla wielu przedsiębiorców jest to urzeczywistnienie własnego pomysłu na biznes (24,0 proc.) oraz możliwość zarobienia większych pieniędzy niż na etacie (21,1 proc. ).
33,9 proc. firm sektora MSP miewa okresowe kłopoty z płynnością (brak środków na rachunku bieżącym). W 2010 r. wskaźnik ten wynosił 36,6 proc., w 2009 r. 32,7 proc., a w 2008 r. tylko18,2 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 32,3 proc. firm sektora MSP dokonało inwestycji. Najczęściej były to bieżące remonty i przebudowy (12,2 proc. firm), zakupy sprzętu komputerowego (9,9 proc.), pojedynczych maszyn i urządzeń (9,0 proc.), środków transportu (8,1 proc.) oraz oprogramowania komputerowego (8,0 proc.). Do finansowania inwestycji badane firmy wykorzystywały w pierwszej kolejności środki własne - aż 86,4 proc. Z kredytów korzystało 18,8 proc. inwestujących firm, a z leasingu 6,2 proc.
fot. mat. prasowe
Kredyt dla MŚP
Do takich właśnie klientów PKO Bank Polski kieruje nową ofertę kredytową, wspieraną przez kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego w roli agenta ochrony w banku pilnującego milionów, pożyczanych małym i średnim firmom. Kluczowym medium kampanii jest telewizja. Spoty są emitowane m.in. w stacjach głównych, niszowych oraz biznesowych. Równolegle prowadzone są działania w Internecie. Kampania potrwa do 30 czerwca br.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)