Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2012
2012-06-27 12:14
Bankowość online © Artur Marciniec - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2011
Na koniec I kwartału 2012 roku liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła ponad 18,5 miliona osób. To o blisko 2 miliony więcej niż 12 miesięcy wczesniej (wzrost o 12%). Liczba klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. W I kwartale podtrzymany został trend wzrostowy, grupa aktywnych użytkowników powiększyła się o 400 tysięcy osób i osiągnęła 10,5 miliona. Zaufanie klientów do bankowości internetowej rośnie coraz szybciej.„Polski sektor bankowy pokazuje, że mimo zawirowań na międzynarodowych rynkach finansowych, można dynamicznie rosnąć. Co ważne, mimo trudnych czasów, banki inwestują w rozwój bankowości internetowej coraz większe środki, stale rozwijając platformy i systemy internetowe. Patrząc z perspektywy kilku lat można mówić o rewolucji. Jeszcze 2-3 lata temu platformy e-bankingu były prostymi aplikacjami umożliwiającymi wykonywanie podstawowych usług. Dziś możemy założyć konto nie tyle nie wychodząc z domu, co wyjmując telefon komórkowy z kieszeni. Mobilnie możliwe jest wykonanie praktycznie wszystkich możliwych operacji. Co więcej systemy są już tak rozwinięte, że analizują nasze działania i podpowiadają optymalne rozwiązania finansowe.” – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.
Optymistyczne dane dotyczą również przedsiębiorstw. Zaprezentowane w raporcie statystyki wskazują na znaczące wzrosty liczby klientów z sektora MSP i wzrost ich aktywności. W skali ostatnich 12 miesięcy grupa użytkowników z dostępem do bankowości internetowej oraz grupa aktywnych klientów powiększyły się o około 8-9%.
fot. Artur Marciniec - Fotolia.com
Bankowość online
Tradycyjnie w I kwartale roku nieznacznie spadła liczba transakcji zarówno kartami debetowymi jak i kredytowymi. Porównując jednak do danych sprzed 12 miesięcy, w obu kategoriach odnotowano wyraźne wzrosty, w przypadku kart debetowych o ponad 15%, a kredytowych ponad 7%. W I kwartale minimalnie spadały średnie kwoty pojedynczych transakcji oraz miesięczne obroty na kartach. Nie jest to jednak negatywne zjawisko. Pokazuje, że klienci coraz częściej korzystają z kart przy zakupach na mniejsze kwoty. Spadek ogólnych obrotów jest typowo sezonowym zjawiskiem notowanym co roku w pierwszych miesiącach.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)