eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowePlacówki bankowe - jakość obsługi 2012

Placówki bankowe - jakość obsługi 2012

2012-08-01 11:12

Przeczytaj także: Bankowość mobilna: jest dobrze, a może być jeszcze lepiej


Inne tendencje można zaobserwować w przypadku pracowników w placówkach – tu wynik w kategorii „Budowanie lojalności klienta” wzrósł o 11,3%. Wyniki w pozostałych kryteriach zmieniły się o kilka punktów procentowych z ogólną tendencją rosnącą: wygląd (+2,8%), obsługa (+2%). Średni wynik ogólny dla wszystkich banków poprawił się o 3,9%.

Analizując wyniki ogólne dla poszczególnych krajów, nie licząc Słowacji, która nie brała udziału w poprzednim projekcie oraz nie wliczając bankowości mobilnej, największą poprawę w jakości obsługi zanotowano w Bułgarii – ogólny wynik wzrósł w porównaniu do 2007 roku o 8,7%. Drugie miejsce zajęły polskie placówki ze wzrostem ogólnego wyniku o 7,1%, a trzecie czeskie – wzrost o 6,9%. Jedyny kraj, w którym jakość obsługi uległa pogorszeniu to Węgry, które odnotowały spadek o 5,1%.

Jeśli weźmiemy pod uwagę porównanie wyników obu badań w Polsce (w 2007 roku przebadano 25, w 2012 – 27 placówek), nasze banki również uzyskały lepsze wyniki we wszystkich kategoriach badania bezpośredniego, co więcej, polscy bankowcy uzyskali największy wzrost ze wszystkich krajów w najważniejszej kategorii, tj. „Obsługa, pomoc i doradztwo”.

Badania pokazują również, że polskie banki pracują nad poprawą jakości obsługi w kontakcie telefonicznym i e-mailowym, aczkolwiek jak już wspomniano wyżej, konsultanci raczej nie proponują klientom dodatkowych produktów i nie zachęcają do ponownego kontaktu – stąd niemal 10% spadek w kategorii „Budowanie lojalności klienta bankowości mobilnej”.

fot. mat. prasowe

Porównanie wyników 2007 - 2012 w głównych kategoriach badania w bankach w Polsce

Badania pokazują również, że polskie banki pracują nad poprawą jakości obsługi w kontakcie telefonicznym i e-mailowym


Najlepsze dziesięć wyników uzyskanych przez banki w Polsce zarówno w 2012, jak i 2007 roku prezentują poniższe wykresy:

fot. mat. prasowe

Banki w Polsce - najlepsze 10 wyników – rok 2012

Najlepszym wynikiem w Polsce może poszczycić się Nordea


fot. mat. prasowe

Banki w Polsce – najlepsze 10 wyników – rok 2007

W 2007 roku dzisiejszy lider nie figurował w rankingu


Jak pokazuje poniższa tabela, większość banków poprawiło swoje notowania i objęło wyższe miejsce w rankingu:

fot. mat. prasowe

Pierwsza dziesiątka polskich banków 2012 w porównaniu do pozycji uzyskanej w 2007 roku

Większość banków poprawiło swoje notowania i objęło wyższe miejsce w rankingu


poprzednia  

1 ... 13 14

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: