System OGNIVO: Polacy przenoszą konta bankowe
2012-08-02 00:20
Polacy przenoszą konta bankowe © Magdziak Marcin - Fotolia.com
Przeczytaj także: KIR: mało chętnych na przeniesienie konta bankowego
fot. Magdziak Marcin - Fotolia.com
Polacy przenoszą konta bankowe
„Liczba wniosków o przeniesienie rachunku nieznacznie rośnie w porównaniu do lat poprzednich. Pokazuje to, że klienci coraz dokładniej analizują oferty banków i dostosowują posiadane rachunki do swoich potrzeb. To bardzo pozytywny sygnał.” – mówi Norbert Jeziolowicz, Dyrektor Zespołu Bankowości Detalicznej i Rynków Finansowych w Związku Banków Polskich.
fot. mat. prasowe
Stan przenoszalności rachunków bankowych I poł. 2012r.
W pierwszym półroczu 2012 roku także utrzymywała się tendencja do wzrostu liczby klientów przenoszących rachunki bankowe. W analogicznych okresach dwóch poprzednich lat funkcjonowania Rekomendacji skorzystało z niej odpowiednio 7.084 (2010) oraz 7.728 (2011) klientów.
Zdecydowana większość klientów, którzy zdecydowali się na przeniesienie rachunku, zamknęła jednocześnie wcześniejszy. Dotyczyło to 7 908 przypadków (97%) Oznacza to, że tylko 3% klientów podtrzymuje zamiar korzystania z tzw. „multibankingu”, czyli posiadania rachunku w więcej niż jednym banku. Statystyki pokazują wyraźnie, że klienci, w większości przypadków, zainteresowani są przeniesieniem całości dostępnego salda – 7.771 osób (nieco ponad 95%).
fot. mat. prasowe
Stan przenoszalności rachunków w I półroczu 2010, 2011 oraz 2012 r.
„Niestety poziom powszechności korzystania z usług bankowych w Polsce, w porównaniu do krajów Europy Zachodniej jest stosunkowo niski. Stąd też podejście klientów i chęć posiadania tylko jednego konta. W naszej opinii zachowania klientów będą się zmieniać i coraz więcej z nas będzie miało rachunki w wielu bankach.” – dodaje Norbert Jeziolowicz.
Banki sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę, dodając na przykład premie zakupowe do niektórych rodzajów rachunków. Tego typu elementy ofert zachęcają klientów do posiadania wielu kont i korzystania z nich do różnych celów, na przykład oszczędzania czy dokonywania zakupów.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)