Karty przedpłacone to nisza
2012-08-03 08:49
Karty przedpłacone to nisza © David Hughes - Fotolia.com
Przeczytaj także: Podatki: lepsza karta przedpłacona niż bon towarowy
Te cechy kart prepaid pozwalają wydawcom sprzedawać je poza siecią tradycyjnych placówek. W plastikowy pieniądz można więc zaopatrzyć się na przykład na specjalnych stoiskach organizowanych podczas koncertów lub imprez sportowych. Oczywiście dotyczy to wyłącznie kart na okaziciela. Zakup karty imiennej wymaga już kontaktu z oddziałem lub infolinią banku.Między kartami i telefonami przedpłaconymi jest jednak zasadnicza różnica. O ile komórki prepaid są równie popularnie, jak telefony na abonament, to tego typu karty płatnicze wciąż są mało znanym, niszowym produktem. W ofercie dla klientów detalicznych ma je zaledwie kilka banków. W kolejnym z cyklu olimpijskich rankingów Powszechny Dom Kredytowy wybrał trzy instytucje finansowe, których oferta jest najciekawsza.
W ofercie Pekao SA znajdują się karty przedpłacone MasterCard działające w technologii zbliżeniowej. Karty są także otwarte na transakcje internetowe. Karty nie są spersonalizowane, a więc nie ma na nich imienia i nazwiska posiadacza. Pozwala to bankowi prowadzić dystrybucję tego produktu poza tradycyjną siecią placówek, np. w strefach kibica podczas Euro 2012 czy na festiwalu Woodstock. Ciekawostką jest możliwość sprawdzenia stanu konta i historii operacji po wysłaniu wiadomości SMS. Bank pozwala też pobrać aplikację mobilną, która usprawnia zarządzanie kartą. To wystarcza do zajęcia trzeciego miejsca w zestawieniu PDK.
fot. David Hughes - Fotolia.com
Karty przedpłacone to nisza
Całą talię kart przedpłaconych ma w ofercie BZ WBK. Najprostszym produktem są karty podarunkowe o różnych nominałach (od 50 zł do 500 zł), które po wyczerpaniu środków można wyrzucić. Bank sprzedaje też karty prepaid przeznaczone wyłącznie do transakcji internetowych, wyposażone w funkcję płatności zbliżeniowych czy wreszcie powiązane z programem lojalnościowym Paybacvk. Nietypową propozycją są karty przedpłacone rozliczane w obcych walutach - rozliczane w euro, dolarach lub brytyjskich funtach - a także karta affinity. Część dochodów uzyskiwanych z jej wydawania bank przeznacza na wsparcie Fundacji Kresy-Syberia. Na wyróżnienie zasługuje też sposób dystrybucji tych produktów. Bank sprzedaje karty przedpłacone nie tylko w swoich placówkach, ale także za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro. Za taką wszechstronność PBK wyróżnia BZ WBK miejscem na najwyższym stopniu podium i złotym medalem.
Piotr Ceregra,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)