Geolokalizacja w usługach bankowych
2012-08-13 11:00
Glob © 1xpert - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bankowość mobilna czeka na boom
Geolokalizacja, czyli śledzenie lokalizacji swojej i swoich znajomych poprzez telefon komórkowy, staje się coraz bardziej popularna również w Polsce. W dobie zaostrzającej się konkurencji, banki, chcąc pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych, muszą wyjść naprzeciw nowym technologiom. Tym bardziej, że jak pokazują badania, w najbliższym czasie rozpoznawalność i użycie aplikacji geolokalizacyjnych będzie rosnąć. Przyczyni się do tego coraz większa liczba smartfonów na rynku, które są osiągalne dla coraz większej rzeszy ludzi, taniejący dostęp do Internetu w telefonach oraz coraz większa liczba hotspotów WiFi. - „Biorąc pod uwagę te czynniki inwestowanie w geolokalizację jest dla banków jak najbardziej sensowne i celowe” – uważa Zbigniew Szczerbetka, lider Sektora Instytucji Finansowych w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.Dlaczego geolokalizacja? Komunikat wysłany dzięki tego typu serwisom trafia bezpośrednio do osób zainteresowanych daną marką – np. do klientów aktualnie przebywających w danym lokalu czy sklepie. Firmy mają możliwość wzmocnienia kontaktu z wiernymi klientami poprzez nagradzanie ich dodatkowymi rabatami czy darmowymi gadżetami. Ci następnie rekomendują lokal swoim znajomym, zachęcając ich do jego odwiedzenia - swoista reklama szeptana.
Możliwości zastosowania usług geolokalizacyjnych są praktycznie nieograniczone. To, że mądrze wykorzystana geolokalizacja przekłada się na wymierne efekty biznesowe, udowadnia największy serwis geolokalizacyjny na świecie - Foursquare. To platforma stworzona z myślą o osobach wykorzystujących rozwiązania mobilne do dzielenia się informacjami o ciekawych miejscach, wyszukiwania znajomych znajdujących się w pobliżu czy szukania miejsc spełniających określone kryteria (np. dostęp do WiFi, restauracje, puby). Logowanie się w określonych lokalizacjach skutkuje otrzymaniem informacji o zniżkach i innych atrakcyjnych ofertach tam dostępnych. Porozumienie biznesowe z American Express uczyniło ofertę serwisu jeszcze atrakcyjniejszą – zwiększyła się bowiem liczba zniżek i rabatów, a synchronizacja posiadanej karty AmEx z aplikacją Foursquare umożliwia nawet płacenie za zakupy bez konieczności wyciągania portfela.
fot. 1xpert - Fotolia.com
Glob
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)