Banki sprzedają usługi medyczne
2012-09-22 00:15
Programy medyczne, których zakres jest porównywalny z abonamentami w prywatnych przychodniach finans © Andy Dean - Fotolia.com
Przeczytaj także: Pakiety medyczne w bankach
fot. Andy Dean - Fotolia.com
Programy medyczne, których zakres jest porównywalny z abonamentami w prywatnych przychodniach finans
Pakiet pakietowi nie równy
Sięgając po bankowe propozycje trzeba przede wszystkim bardzo dokładnie sprawdzić, jaki jest ich zakres. Pod nazwą „pakiet medyczny” może się kryć zarówno możliwość korzystania z usług medycznych w prywatnych przychodniach za zryczałtowaną, miesięczną opłatą, jak i znacznie skromniejsza usługa assistance. Tego typu pakiet będzie oczywiście znacznie tańszy, ale i płynące z niego korzyści – mniejsze. W ramach medycznego assistance ubezpieczyciel za pośrednictwem banku umożliwi posiadaczowi konta korzystanie z infolinii medycznej, zorganizuje transport do lekarza w razie nagłego wypadku, a niekiedy pokryje koszt wizyty u lekarza, do której dojdzie w takich nadzwyczajnych okolicznościach. Taka polisa nie sfinansuje jednak zwykłych wizyt lekarskich – czy to u lekarza pierwszego kontaktu, czy u specjalistów.
fot. mat. prasowe
Pakiety medyczne w bankach
Banki rezygnują z oferty
Programy medyczne, których zakres jest porównywalny z abonamentami w prywatnych przychodniach finansowanymi przez niektórych pracodawców, proponuje obecnie pięć banków. Co ciekawe, ich lista w ostatnich miesiącach mocno się skurczyła – wynika z analizy przeprowadzonej przez Idea Expert na podstawie informacji zawartych na stronach internetowych banków. Z podpisywania nowych umów o pakiety medyczne zrezygnowały BGŻ, Nordea Bank i Polbank, a nieco wcześniej – BOŚ. Obecnie możliwość przystąpienia do grupowych polis zapewniających finansowanie prywatnej opieki lekarskiej mają posiadacze kont osobistych w BNP Paribas, Credit Agricole, mBanku i MultiBanku, natomiast Citi Handlowy proponuje wykupienie za pośrednictwem banku abonamentu medycznego. Wynika z tego istotna różnica w sposobie korzystania z usług. Osoby korzystające z polis zamawiają wizytę u lekarza za pośrednictwem telecentrum ubezpieczyciela, natomiast posiadacze abonamentów medycznych kontaktują się w tej sprawie bezpośrednio z siecią przychodni.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)