Opłacalne inwestycje w zabytkowe samochody
2012-10-08 09:58
Opłaca się inwestować w zabytkowe samochody © minik - Fotolia.com
Przeczytaj także: Warto inwestować w samochody klasyczne
Wśród najbardziej pożądanych przez pasjonatów i inwestorów marek znajdują się doskonale znane, również współcześnie, luksusowe samochody, m.in.: Porsche, Ferrari, Rolls-Royce, Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Jaguar, Mercedes. Wartość modelu uzależniona jest jednak nie tylko od marki, ale również od rocznika, bo podobnie jak w przypadku wina, rośnie ona wraz z wiekiem. Niezwykle cenne są więc auta wyprodukowane w okresie jeszcze przedwojennym oraz powojennym do lat 80. minionego wieku. Przykładowo podczas zlotu Concours d'Elegance dla kolekcjonerów i miłośników starych samochodów w Pebble Beach, który słynie z prezentacji prawdziwych perełek motoryzacji, tytuł najpiękniejszego auta przypadł francuskiemu modelowi Voisin C-25 Aerodyne z 1934 roku. Pojazd wyceniono na bagatela - 40 milionów dolarów. Ale gratką dla inwestorów są również nowe modele ekskluzywnych aut produkowanych w seriach limitowanych, np. Ferrari Enzo, czy Bugatti Veyron.Coraz więcej luksusowych wehikułów w Polsce
W Polsce na rynku aut zabytkowych dominują pojazdy rodzimej produkcji takie jak popularne maluchy, Warszawy i Syreny. W dalszej kolejności w statystykach zarejestrowanych aut znajdują się marki niemieckie i amerykańskie. Poza amatorami i pasjonatami starych wehikułów z duszą przybywa również inwestorów, którzy w zależności od modelu i stanu technicznego zarabiają na danym aucie od kilku do nawet kilkuset tysięcy euro. Im starszy, rzadszy i lepiej odrestaurowany pojazd, tym większa jest jego wartość i zwrot z inwestycji.
fot. minik - Fotolia.com
Opłaca się inwestować w zabytkowe samochody
Jak zaznacza ekspert ZFDF nie jest to inwestycja przeznaczona dla każdego. – Inwestowanie w zabytkowe auta, podobnie jak w sztukę, wymaga znajomości rynku i szerokiej wiedzy. Aby otrzymać wysoki zwrot z inwestycji, należy być zorientowanym w temacie modeli konkretnych aut i ich wartości, która często uzależniona jest od wielu czynników takich jak; prestiż marki, rok produkcji, historia pojazdu np. udział w wyścigach, ale również chwilowa moda i rola w pop kulturze. Wszystkie te aspekty uzależnione są również od lokalizacji – inne auta pożądane są w Europie, inne w USA i Japonii – tłumaczy Maciej Kossowski, Wealth Solutions i ZFDF.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)