eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweDoradcy kredytowi: czas na kompleksowe usługi

Doradcy kredytowi: czas na kompleksowe usługi

2012-11-02 00:05

Przeczytaj także: Spadek WIBOR ułatwi zaciągnięcie i spłatę kredytu


Niestety utarła się na rynku opinia, że doradca finansowy "ubiera" klienta we wszelkie możliwe produkty, bo na nich zarabia. Profesjonalista doradza klientowi rozwiązania z których powinien korzystać dla jego własnego dobra. Pamiętajmy o tym, że zadowolony klient to kolejne polecenia dla doradcy, a to zawsze jest nie tylko najlepszy dowód uznania, ale także źródło wynagrodzenia znacznie bardziej długofalowe, niż sprzedanie klientowi dodatkowych produktów bez potrzeby.

- W przypadku kredytów hipotecznych praca doradcy kredytowego polega także na informowaniu klientów, którzy już mają kredyt o aktualnej ofercie banków. Bieżący monitoring rynku sprawia, że nabywca nieruchomości może skorzystać z najbardziej korzystnego wariantu refinansowania kredytu – dodaje Andrzej Brudzyński z Conse Doradcy Finansowi.

Osoba, która zasięga informacji u doradcy kredytowego oczekuje obiektywnej opinii. Dlatego powiązania kapitałowe firm doradczych ogrywają dość istotną rolę. Powszechnie dostępne informacje wskazują, że niektóre z nich są własnością rodzimych banków. Taka sytuacja przekłada się na dobór oferty kredytów i budzi pewne wątpliwości co do obiektywizmu porad. - Jeżeli doradca okazuje się agentem określonego banku trudno mówić o jakichkolwiek korzyściach dla klienta – dodaje Andrzej Brudzyński z Conse Doradcy Finansowi.

Dlaczego porady są darmowe?

Większość rodzimych doradców kredytowych nie obciąża klientów opłatami za swoje usługi. Taki model finansowania może budzić wątpliwości bardziej podejrzliwych osób. Są one zupełnie nieuzasadnione, ponieważ firmy doradcze nie ukrywają źródła swoich dochodów. Mowa o wynagrodzeniu, które jest wypłacane przez banki jako prowizja od zawartych umów kredytowych.

W sytuacji, gdy praktycznie wszyscy doradcy nie pobierają prowizji takie aspekty jak specjalizacja i kompleksowy charakter usług pomagają wyróżnić się na rynku. Jeżeli więcej firm w ten sposób zacznie kształtować swoją ofertę to zyskają przede wszystkim klienci – podsumowuje Andrzej Prajsnar z portalu RynekPierwotny.com.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: