eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweUprzejmy pracownik banku ważniejszy od warunków kredytu

Uprzejmy pracownik banku ważniejszy od warunków kredytu

2012-12-12 06:02

Uprzejmy pracownik banku ważniejszy od warunków kredytu

Uprzejmość w cenie © Gina Sanders - Fotolia.com

Klienci banków od warunków kredytu konsumpcyjnego bardziej sobie cenią kulturę osobistą pracowników banku - to wnioski płynące z badania firmy doradczej PwC. Aż co czwarty kredytobiorca wybierając bank zwraca uwagę na uprzejmość pracowników banku, stawiając ją wyżej od dobrej oferty. Według PwC, badanie wskazuje, że przy dużej konkurencji cenowej to właśnie indywidualne podejście do klientów może decydować o sukcesie rynkowym.

Przeczytaj także: Rośnie ilość kont bankowych

Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że względem ubiegłego roku znaczenie warunków oferty banku dla klientów zauważalnie spadło. W 2012 roku czynnik ten miał znaczenie decydujące dla 15 procent kredytobiorców, podczas gdy rok wcześniej aż dla co czwartego (25 proc.). Dla niemal co piątego (19 proc.) kredytobiorcy ważniejsza od samej oferty jest kultura osobista prezentowana przez pracowników banku. To właśnie uprzejmość pracowników banków znalazła się na pierwszym miejscu wśród cech wskazanych przez kredytobiorców. Względem ubiegłego roku zyskała również dobra znajomość oferty banku przez pracownika banku (wzrost z 4 proc. w 2011 roku do 14 proc. w 2012).

W porównaniu z poprzednim rokiem spadła liczba klientów bojących się zarówno banków, jak i kredytów (z 28 proc. do 22 proc. obecnie). Wzrósł za to odsetek klientów deklarujących się jako „pragmatyczni” (z 24 proc. rok temu na 28 proc. obecnie) oraz wykazujących postawę „swobodną” (16 proc. w 2012 roku wobec 14 proc. w 2011 roku). Zwiększyła się średnia liczba posiadanych kredytów – wynosi ona obecnie 1,8, wobec wskaźnika 1,7 w 2011 roku.

fot. Gina Sanders - Fotolia.com

Uprzejmość w cenie

Kultura osobista pracownika banku jest dla klientów bardzo ważna.


Z raportu firmy doradczej PwC wynika, że polski kredytobiorca najchętniej udaje się po pieniądze przede wszystkim do oddziału banku, choć widać wystąpił wzrost w korzystaniu z Internetu, szczególnie w przypadku kart kredytowych (obecnie 10 proc., o 4 pkt. proc. więcej niż rok temu) oraz kredytów odnawialnych (10 proc. w 2012 roku w porównaniu z 1 proc. w 2011 roku).

Badanie klientów rynku consumer finance zostało przeprowadzone między 25 października a 2 listopada 2012 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie PwC. Badanie polegało na przeprowadzeniu wywiadów telefonicznych na losowo wybranej reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 20-70 lat.

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: