Nieużywany pakiet assistance
2013-03-19 00:17
Co dwunasty klient sięga po assistance © Bikeworldtravel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Assistance dla MSP w Raiffeisen Bank
- Właściwie nie ma banku, który nie oferuje usług assistance. Jednak świadomość o możliwości przystania z pomocy w codziennych życiowych kłopotach, właśnie dzięki dołączanym do finansowych produktów usługom assistance jest znikoma – zwraca uwagę Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance, jednej z trzech firm dostarczających tego typu usługi w Polsce obok Europ Assistance i Inter Partner Assistance.Jak wynika z badań Mondial Assistance, dwie trzecie bankowych klientów nie wie czy w ogóle ma takie usługi, w przypadku klientów firm ubezpieczeniowych niepewnych było jedynie 16 proc. ankietowanych. Co ciekawe odsetek niezorientowanych w tym roku jeszcze znacząco wzrósł. W 2012 r. połowa klientów banków odpowiadała, że bardzo chętnie skorzystałaby z darmowej pomocy fachowców, ale właściwie nie wie czy posiadane produkty bankowe dają im taką możliwość. Jednocześnie 66 proc. badanych uważa, że dobrze jest mieć taką opcję przy produktach finansowych.
Co dwunasty klient sięga po assistance, głównie są to panowie
Niska świadomość dostępu do assistance sprawia, że słabo wypadają również statystyki ich wykorzystania. Z dodatkowych ubezpieczeń oferowanych przez różnego rodzaju firmy skorzystało blisko 1,3 mln Polaków (o ok. 300 tys. więcej osób niż rok wcześniej). Generalnie było to 8 proc. osób spośród korzystających z różnego rodzaju usług ubezpieczeniowo-finansowych. Po usługi assistance najchętniej sięgają osoby między 30 a 49 rokiem życia, z wykształceniem wyższym, mieszkające w dużych miastach liczących 200 tysięcy i więcej mieszkańców, pracujące na stanowiskach kierowniczych, właściciele firm, pracownicy wysoko wykwalifikowani. I głównie są to mężczyźni. Kobiety są mniej świadome czym są usługi assistance i czy w ogóle mają do nich dostęp.
Nie da się ukryć, że nazwa nie brzmi szczególnie przyjaźnie, choć kryjąca się za nią usługa taka właśnie ma być. Assistance to dodatkowe ubezpieczenie gwarantujące pomoc w nagłych wypadkach. W zależności od rodzaju assistance w grę wchodzi pomoc przy usuwaniu awarii w domu, związanych z samochodem, w trakcie podróży czy też nagłych kłopotów zdrowotnych.
fot. Bikeworldtravel - Fotolia.com
Co dwunasty klient sięga po assistance
Bankom nadmiernie nie zależy na popularności assistance
Posiadacze usług assistance dołączanych do produktów finansowych często o nich zapominają, albo w ogóle przy zakładaniu konta, czy zakupie karty kredytowej nie są na ich temat informowani. - Swego czasu wystarczyła kampania reklamowa usług assistance przeprowadzona przez jeden z banków i już zaobserwowaliśmy sześciokrotny wzrost wykorzystania pomocy – mówi prezes Mondial Assistance. Generalnie banki jednak nie są zainteresowane popularyzacją usług assistance na dużą skalę, bo rosnące wykorzystanie pomocy podwyższa ceny zakupu pakietów assistance. Robią to więc rzadko, przy okazji kampani reklamowych, które mają przyciągnąć nowych klientów, lub gdy podwyższają ceny za korzystanie z konta czy karty, uzasadniając podwyżki dodatkowymi profitami dla klienta w postaci usług assistance. A klienci później zapominają o posiadanych dodatkach.
W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego jak samemu zadbać o swoje interesy i sprawdzić w banku, czy do konta, lub karty, albo do innych produktów dołączone są pakiety assistance. Jeśli tak, to należy zapisać numer telefonu do centrum pomocowego i dzwonić, gdy zabraknie benzyny w samochodzie, pęknie szyba lub rura w domu, popsuje się pralka czy komputer, albo potrzebna będzie natychmiastowa wizyta lekarska.
oprac. : Halina Kochalska / Open Finance
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)