mBank wprowadza szybki kredyt online do 100 tys. zł
2013-04-12 10:07
Szybki kredyt online w mBank © detailblick - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kredyt przez telefon lub Internet
– W 2012 roku detaliczne marki BRE Banku: mBank i MultiBank, udzieliły kredytów niehipotecznych na kwotę niemal 3,3 mld zł, czyli więcej o prawie miliard złotych niż rok wcześniej. Około 1/3 tej kwoty stanowiła sprzedaż kredytów gotówkowych, z których blisko 70 proc. udzielanych jest obecnie całkowicie on-line (w mBanku aż 90 proc.). Rozwiązanie to umożliwia klientom uzyskanie finansowania przez Internet, w ciągu kilku minut i bez konieczności dostarczania do banku dokumentów dochodowych – mówi Dariusz Solski, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych mBanku i MultiBanku. - Przez internet udzielamy kredytów także klientom zewnętrznym, nie korzystającym na co dzień z usług mBanku i MultiBanku. Obecnie już 1/3 tego typu kredytów oferowana jest on-line. Dotychczas wysokość finansowania udzielonego w tym kanale mogła wynieść maksymalnie 20 tys. zł. Obserwując zainteresowanie produktem, zdecydowaliśmy się na podwyższenie tego limitu, dzięki czemu zarówno obecni, jak i nowi klienci mogą na uproszczonych warunkach zawnioskować nawet o 100 tys. zł kredytu - wyjaśnia Dariusz Solski.Zmiana ta możliwa jest dzięki zastosowaniu nowej aplikacji umożliwiającej przesyłanie danych, dotyczących historii operacji klienta z jego macierzystego banku (tego, w którym posiada swój główny rachunek bankowy).
- Żeby móc rzetelnie podjąć decyzję kredytową, bank potrzebuje informacji między innymi dotyczących dochodów klienta i jego zobowiązań. Dane te zazwyczaj widoczne są w historii operacji. Jednak w przypadku nowego klienta dostęp do nich jest ograniczony i wymaga dostarczenia do banku papierowych dokumentów lub w wersji minimum, przesłania plików PDF (przy niewielkiej kwocie kredytu). Teraz, dzięki naszej aplikacji, informacje te za zgodą klienta mogą być w bezpieczny sposób przekazywane do banku automatycznie, co znacznie skraca czas oczekiwania na decyzję kredytową i pieniądze – mówi Dariusz Solski z mBanku i MultiBanku.
fot. detailblick - Fotolia.com
Szybki kredyt online w mBank
Jak działa aplikacja?
Przesłanie danych odbywa się za pośrednictwem aplikacji instalowanej na komputerze klienta, pozwalającej na elektroniczne przesyłanie wybranych danych (aplikacja pobiera m.in. historię operacji). W tym celu klient za pośrednictwem aplikacji loguje się do swojego banku. Następnie wyselekcjonowane i pobrane przez aplikacje informacje wysyłane są do mBanku, gdzie podlegają analizie kredytowej.
- Co ważne, login i hasło klienta nie są zapamiętywane, przetwarzane oraz przechowywane przez aplikację ani mBank. Aplikacja działa zatem podobnie, jak przeglądarki internetowe, za pośrednictwem których logujemy się do różnych serwisów, w tym do banków. Nie wykonuje ona operacji w imieniu klienta ani nie modyfikuje żadnych ustawień konta – wyjaśnia Dariusz Solski. – Narzędzie to stworzyliśmy dla osób, które szukają prostych rozwiązań i potrzebują szybko gotówki. Niezależnie od wprowadzonej aplikacji, klientom oferujemy alternatywę i możliwość przekazywania do banku danych w klasyczny sposób – zapewnia dyrektor z mBanku i MultiBanku.
Nowa aplikacja stanowi bowiem tylko jedną z kilku możliwości przekazania do banku dokumentów z historią rachunku - klient mBanku sam decyduje, którą z nich wybiera. Aby uzyskać kredyt on-line nie przekraczający 20 tys. zł nadal można przekazać bankowi drogą elektroniczną (jako załącznik do e-maila) historię rachunku w wersji PDF. W wypadku wyższych kwot, istnieje możliwość dostarczenia do banku papierowych wersji dokumentów.
Aplikacja umożliwia przekazanie historii rachunku z siedmiu wybranych polskich banków, z których klienci najczęściej wnioskują o produkty kredytowe w mBanku. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronach mBanku.
Co sprawia, że aplikacja jest bezpieczna?
Przygotowana aplikacja spełnia wszelkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa i działa wyłącznie w trybie odczytu danych. Nie wykonuje żadnych operacji w imieniu klienta ani nie modyfikuje ustawień konta (aplikacja nie wymaga podawania kodów SMS, haseł jednorazowych, itp. umożliwiających dokonywanie jakichkolwiek niezdefiniowanych i nieautoryzowanych przez klienta operacji).
Usługa cyklicznie jest i będzie poddawana audytom bezpieczeństwa (zarówno przez jednostki odpowiedzialne za bezpieczeństwo banku, jak i specjalistyczne firmy zewnętrzne). Dodatkowo, aplikacja podpisana jest certyfikatami gwarantującymi, że pochodzi ze sprawdzonego źródła i nie została podmieniona przez strony trzecie, co chroni klienta przed ewentualnymi próbami tzw. phishingu. Komunikacja między aplikacją i bankiem odbywa się za pośrednictwem szyfrowanego kanału komunikacji, pozwalającego na bezpieczny przepływ informacji.
Aplikacja dostępna jest też w ramach kredytu ratalnego mBank Raty oferowanego w sklepach internetowych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)