Rośnie zaufanie do banków
2013-04-25 11:45
Rośnie zaufanie do banków © tuchka - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polacy mają zaufanie do banków
Polacy doceniają polski sektor bankowy. To może dziwić, szczególnie uwzględniając ostatnie lata. Jednakże badania wizerunkowe regularnie prowadzone na zlecenie Związku Banków Polskich pokazują sukcesywny wzrost pozytywnych opinii we wszystkich kategoriach.„Wyniki badań są potwierdzeniem efektów codziennej pracy jaka jest wykonywana przez sektor bankowy, po to by klienci lepiej rozumieli oferowane produkty, czuli się bezpiecznie korzystając z usług banku i mieli pewność że ich środki zgromadzone w banku są bezpieczne. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na to, że z punktu widzenia klienta, trudno znaleźć inny sektor, w którym jego interes byłby tak chroniony i nadzorowany.” – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.
fot. mat. prasowe
Opinia o bankach i sektorze bankowym
Aż 73% badanych ma dobre i bardzo dobre zdanie o bankach i całym sektorze. Klienci ufają bankowi, z którego usług korzystają nawet bardziej niż Narodowemu Bankowi Polskiemu. Ponad połowa ankietowanych (53%) uważa, że banki mają dobre perspektywy rozwoju.
fot. mat. prasowe
Bezpieczeństwo
„W trakcie kryzysu żaden polski bank nie upadł ani nawet nie korzystał z pomocy państwa, wyniki finansowe sektora w ostatnich dwóch latach były rekordowo dobre. Znajduje to również odzwierciedlenie w opiniach klientów, którzy ufają bankom coraz bardziej i mają coraz wyższy poziom satysfakcji z oferowanych im usług.” – podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz.
fot. mat. prasowe
Zaufanie
Co szczególnie warte podkreślenia, satysfakcja klientów banków wzrasta z roku na rok od 2005 r. Odsetek klientów, którzy ocenili stopień swojego zadowolenia z banku, z którego usług korzystają jako bardzo zadowalający i zadowalający według ostatniego pomiaru wyniósł 77%. Zadowolenie z usług w porównaniu z rokiem 2005 wzrosło niemalże dwukrotnie. Wskaźnik satysfakcji Polaków stale rośnie, a co za tym idzie - banki będą musiały bardzo się starać, aby utrzymać ten wysoki poziom.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik Satysfakcji klientów – rynek polski
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)