eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweRachunek firmowy powinien być tani

Rachunek firmowy powinien być tani

2013-05-01 00:20

Rachunek firmowy powinien być tani

Rachunek firmowy powinien być tani © Jozsef Szocs - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Z najnowszego badania przeprowadzonego wśród mikroprzedsiębiorców przez Deutsche Bank PBC, wyraźnie wynika, że w zakresie relacji z bankiem, najbardziej cenione są rozwiązania przynoszące firmie wymierne oszczędności. Rachunek firmowy ma być tani, a najlepiej darmowy. Do tego, jeśli bank chce zaoferować w pakiecie z kontem usługi dodatkowe, najlepiej gdyby były to rozwiązania pozwalające obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

Przeczytaj także: Warto mieć osobne konto firmowe

Klient indywidualny szukający dla siebie banku ma obecnie do wyboru całkiem pokaźną liczbę praktycznie darmowych kont osobistych. Oferta banków dla przedsiębiorców zdaje się być nieco skromniejsza, mimo że niemal każda instytucja finansowa w naszym kraju oferuje produkty dla nich przeznaczone. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego wśród klientów Deutsche Bank PBC prowadzących własne firmy, niskie koszty są dziś dla nich najistotniejszym czynnikiem wyboru rachunku.

Zdaniem Moniki Szlosek, Dyrektor Zarządzającej Obszarem Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej z Deutsche Bank PBC badanie pokazuje jednoznacznie, jak duża jest dziś wśród przedsiębiorców potrzeba obniżania kosztów prowadzenia działalności. - Cena to podstawowe kryterium wyboru rachunku firmowego, wszelkie pozostałe elementy odsuwane są w tej chwili na dalszy plan – komentuje Monika Szlosek. – To oczywiste, że w obliczu spowolnienia gospodarczego właściciele firm, tak samo jak konsumenci, szukają oszczędności – dodaje.

Według Jacka Kasperczyka, analityka porównywarki finansowej Comperia.pl oferta produktów bankowych adresowanych do podmiotów gospodarczych z segmentu MSP nie zmienia się zasadniczo, co świadczy o stabilizacji w nastawieniu banków do mikroprzedsiębiorców. - Intensywna konkurencja na rynku usług bankowych oraz stale rosnące wymagania klientów spowodowały, że w tej chwili bezpłatne konto stało się właściwie standardem – mówi. - Choć najczęściej aby bank odstąpił od pobierania opłat za rachunek firmowy klient musi spełnić dodatkowe wymagania, np. zapewnić odpowiednie saldo na rachunku lub też dokonać odpowiedniej ilości operacji z konta – zaznacza.

fot. Jozsef Szocs - Fotolia.com

Rachunek firmowy powinien być tani

Rachunek firmowy ma być tani, a najlepiej darmowy. Do tego, jeśli bank chce zaoferować w pakiecie z kontem usługi dodatkowe, najlepiej gdyby były to rozwiązania pozwalające obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej.


Przedsiębiorcy poproszeni przez Deutsche Bank PBC o wymienienie trzech najważniejszych dla nich cech konta firmowego najczęściej wskazywali właśnie niską cenę za jego prowadzenie (odpowiedziało tak aż 80 proc. ankietowanych). W dalszej kolejności wybierali bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne (78,6 proc.) oraz brak prowizji za wypłatę gotówki z bankomatów w Polsce i na świecie (ponad 55 proc. wskazań).

fot. mat. prasowe

Cechy konta firmowego

Bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne docenia 78,6 proc. ankietowanych


Czy faktycznie patrzenie na ofertę banków wyłącznie przez pryzmat ceny to dobra strategia? – Szansa na znalezienie idealnego rachunku w istotny sposób wzrośnie, jeśli poświęci się trochę czasu na dogłębną analizę realnych potrzeb – mówi Jacek Kasperczyk z Comperia.pl.

Ponieważ zdecydowana większość rachunków firmowych po spełnieniu pewnych warunków jest darmowa, przedsiębiorca powinien skupić się na pakietach dodatkowych usług towarzyszących ofercie i na podstawie ich użyteczności dla siebie dokonać wyboru – radzi. - Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy i w jaki sposób rachunek bankowy może ułatwić naszej firmie jej codziennie funkcjonowanie.

Najczęściej wskazywaną przez badanych cechą decydującą o atrakcyjności konta, poza ceną, jest dostęp do zaawansowanej bankowości elektronicznej – jest to kwestia istotna dla 30 proc. firm. Nic dziwnego. Wyniki badania przeprowadzonego przez Deutsche Bank PBC pod koniec 2011 r. wśród mikrofirm osiągających obroty do 5 mln zł rocznie pokazały, że obsługa online jest kluczowym sposobem zarządzania rachunkiem firmowym, o wiele dziś już bardziej naturalnym niż wizyta w oddziale, czy kontakt z infolinią. Zdaniem ankietowanych wówczas firm, bankowość elektroniczna pozwala zaoszczędzić cenny czas i lepiej kontrolować przepływy gotówkowe.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: