Rachunek firmowy powinien być tani
2013-05-01 00:20
Przeczytaj także: Warto mieć osobne konto firmowe
Natomiast w najnowszym badaniu widać, że ocena usług dodatkowych dostępnych w ramach pakietów firmowych zależy przede wszystkim od charakteru prowadzonej działalności. Jedna trzecia ankietowanych uważa za bardzo atrakcyjną specjalną ofertę paczkomatów - usługę przydatną np. dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy, niewiele mniej (26,5 proc.) docenia możliwość otrzymania zniżki na bilety lotnicze, a niemal jedna czwarta system księgowości internetowej, za pomocą której przedsiębiorca może wystawiać faktury w formie elektronicznej czy też tworzyć archiwum faktur. – Potrzeby w poszczególnych branżach mogą znacząco się różnić, to oczywiste że z innych usług będzie korzystał właściciel sklepu, a z innych osoba prowadząca firmę doradczą – komentuje Monika Szlosek z Deutsche Bank PBC.
fot. mat. prasowe
Atrakcyjność dodatkowych usług dbNet Biznes
Właściciele firm, którzy brali udział w badaniu, za potencjalnie najbardziej atrakcyjne usługi, które w ich opinii mogłyby w największym stopniu zachęcić ich do korzystania z danego rachunku, uznali zniżki na usługi operatora telefonii komórkowej i sprzęt komputerowy (odpowiednio 56 i 53 proc. ankietowanych). Dla niemal połowy badanych (49 proc.), atrakcyjność rachunku podniosłaby możliwość skorzystania ze zniżek na promocję firmy w Internecie (np. ekspozycję w serwisie ZUMI, czy na Facebooku). Nieco mniej (43,9 proc.) liczyłoby na darmowe pakiety internetowe (darmowy serwer i domena www) oraz zniżki na usługi kurierskie (45.9 proc.). Dla ponad 32 proc. klientów ważne byłyby porady prawne, tyle samo opowiedziało się za zniżkami w systemie rezerwacji hoteli.
fot. mat. prasowe
Atrakcyjność elementów pakietu dbNet Biznes
Co ciekawe, z badania wynika jednoznacznie, że klienci biznesowi nie są specjalnie zainteresowani otrzymywaniem gadżetów przy otwieraniu konta. Zdaniem Moniki Szlosek, przedsiębiorcy wiedzą doskonale, że korzyść z nawet darmowego, jednak jednorazowego gadżetu jest nieporównywalna z korzyściami, jakie przynosi dostęp do usług przekładających się bezpośrednio na funkcjonowanie firmy, takich jak możliwość tańszej promocji w Internecie, dostęp do porad prawnych, czy zniżki na usługi kurierskie.
fot. mat. prasowe
Czy gadżet jest atrakcyjnym elementem?
Słabsza obecnie koniunktura przełoży się z pewnością na kondycję małych firm, co wymusza oszczędności. Wybór właściwego rachunku może być więc jednym z elementów wspierających strategię przedsiębiorstwa w tym zakresie. Obniżenie zbędnych kosztów teraz, może w niedalekiej przyszłości przełożyć się na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy, ułatwiając ekspansję kiedy tylko gospodarka znajdzie się w fazie ożywienia.
Informacje o badaniu
Badanie Deutsche Bank PBC na temat usług bankowych przeprowadził Instytut Homo Homini wśród właścicieli firm będących klientami Banku.
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)