Cross-selling to korzystny kredyt hipoteczny?
2013-05-23 11:39
Cross-selling to korzystny kredyt hipoteczny? © Fantasista - Fotolia.com
Przeczytaj także: Cross-sell to nie dożywocie
Innymi słowy, by uzyskać niższą marżę lub prowizję przygotowawczą, trzeba zakupić inny produkt banku. - Najczęściej są to płatne konta osobiste, na które będzie wpływać nasze wynagrodzenie, karta kredytowa i ew. produkty ubezpieczeniowe – mówi Andrzej Prajsnar z portalu RynekPierwotny.com. – Jednak posiadacze takich pakietowych produktów zobowiązują się do spełnienia dość restrykcyjnych warunków – dodaje.Niższa marża i prowizja
Osiem wiodących banków stosuje cross-selling przy kredytach hipotecznych. W każdym z nich klient może liczyć na zmniejszenie marży albo prowizji. U czterech kredytodawców istnieje możliwość uzyskania obydwu preferencji. Nieco inne stanowisko prezentuje ING Bank Śląski. – W tym banku klient musi wybrać między niższą ratą a brakiem wstępnej prowizji – mówi Anna Madziar z Conse Doradcy Finansowi.
Anna Madziar z Conse Doradcy Finansowi dodaje, że pięć czołowych banków daje możliwość zastosowania zerowej prowizji przygotowawczej. W tej grupie znaleźli się Alior Bank, Deutche Bank PBC, Getin Bank, Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski. Przy czym tylko ten ostatni nie wymaga kupna dodatkowej polisy.
fot. Fantasista - Fotolia.com
Cross-selling to korzystny kredyt hipoteczny?
Sankcje w przypadku rezygnacji z cross-sellingu
Niestety, w przypadku niewypełnienia wymogów, jakie narzuca bank przy okazji cross-sellingu, trzeba liczyć się z sankcjami. Pierwsze trudności mogą wystąpić w sytuacji, gdy klient nie zapewni odpowiednich wpływów na ROR albo w ogóle z niego zrezygnuje. – Jeśli zdecydujemy się na zakup kredytu z dołączonym kontem, musimy pamiętać, że nieprzestrzeganie warunków promocji będzie się wiązało ze wzrostem naliczanej marży. To samo tyczy się tych osób, które zrezygnowały z innych produktów, jak m.in.: karty kredytowe, produkty ubezpieczeniowe i inne – mówi Anna Madziar z Conse Doradcy Finansowi.
Generalnie ważne jest, aby uważnie przeanalizować regulaminy promocji cross-sellingowych. Należy też porównać koszty wynikające z utrzymywania dodatkowych produktów (jak opłaty za prowadzenie konta osobistego, karta kredytowa etc.) z oszczędnościami, które wynikają z obniżki marży czy prowizji. – Okazuje się, że nie każda oferta cross-sellingowa jest opłacalna. Dlatego tak ważne jest, aby przed zakupem takiego kredytowego pakietu przeanalizować wszystkie za i przeciw – podsumowuje Anna Madziar z Conse Doradcy Finansowi.
fot. mat. prasowe
Oferty cross-sellingu w wiodących bankach
fot. mat. prasowe
Oferty cross-sellingu w wiodących bankach cd. 1
fot. mat. prasowe
Oferty cross-sellingu w wiodących bankach cd. 2
fot. mat. prasowe
Oferty cross-sellingu w wiodących bankach cd. 3
fot. mat. prasowe
Oferty cross-sellingu w wiodących bankach cd. 4
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)