Uwierzytelnianie biometryczne w Getin Bank
2013-06-13 12:35
Uwierzytelnianie biometryczne w Getin Bank © Henry Bonn - Fotolia.com
Przeczytaj także: Konto bankowe GETIN UP
System biometrycznego uwierzytelniania oparty na technologii Finger Vein to, obok standów z tabletami, ekranów wbudowanych w biurka czy systemu kolejkowania, jeden z kluczowych elementów nowoczesnych placówek Getinu. Bank zdecydował się na biometrię opartą na unikalnej strukturze naczyń krwionośnych wewnątrz palca, ponieważ jest ono uważane za najbezpieczniejszą metodę uwierzytelnienia w bankowości przy jednoczesnym zachowaniu prywatności użytkownika. Pozytywna weryfikacja biometryczna stanowi bardzo silną metodę potwierdzania tożsamości, przy której nie zachodzi konieczność okazywania dowodu osobistego czy paszportu.Rozwiązanie Finger Vein zostało opracowane przez firmę Hitachi. Wykorzystuje ono wzór naczyń krwionośnych palca pobierany w procesie naświetlania światłem bliskiej podczerwieni w celu weryfikacji tożsamości. Taka weryfikacja, bazująca na cechach ludzkich znajdujących się wewnątrz ciała i niewidocznych na zewnątrz, jest najbardziej odporna na próby falsyfikacji lub kradzieży tożsamości i dużo pewniejsza niż tradycyjne metody uwierzytelniania, jak np. weryfikacja dowodu osobistego. Dodatkowo mechanizm zapewnia maksymalną precyzję i szybkość operacji. Cały proces uwierzytelniania trwa jedynie ok. 1,5 sekundy, a integracja z wewnętrznym systemem banku zapewnia skrócenie procesu obsługi klienta w oddziale banku.
fot. Henry Bonn - Fotolia.com
Uwierzytelnianie biometryczne w Getin Bank
Technologia biometryczna może być wykorzystywana nie tylko w oddziałowej obsłudze klienta, ale również np. w bankomatach (w tej chwili jest ok. 80 tys. biometrycznych bankomatów wykorzystujących biometrię Finger Vein na świecie), płatnościach czy nawet w bankowości internetowej. Jest to technologia o największych referencjach w światowej bankowości, powszechnie stosowana m.in. w Japonii, coraz bardziej popularna również np. w Turcji czy Polsce.
Projekt Getin UP i oddziały nowej generacji to element strategii Getin Banku, zakładającej budowę silnych i stabilnych relacji z Klientami w oparciu o najwyższe standardy w zakresie obsługi, konstrukcji produktów oraz sposobów ich dystrybucji. Nowa filozofia firmy zaowocowała nowym podejściem do technologii. Twórcy Getin UP, w ramach którego powstało już nowoczesne konto, system bankowości mobilnej, płatności NFC oraz możliwość korzystania z karty z wyświetlaczem, postanowili wdrożyć podobne rozwiązania również w oddziałach banku, tworząc nowoczesne placówki. Przemyślany na nowo format oddziałów powstał z myślą o komforcie Klientów, maksymalnie szybkiej i profesjonalnej obsłudze oraz przy jednoczesnym zachowaniu pełnego bezpieczeństwa operacji.
„Jesteśmy przekonani, że trend wykorzystywania nowych technologii w sektorze finansowym pokazuje, jak będzie wyglądała bankowość przyszłości. Klienci szybko nauczyli się korzystać z nowoczesnych rozwiązań technologicznych i doceniają ich możliwości. Dlatego też postanowiliśmy wprowadzić je również do naszych oddziałów.” – mówi Natalia Załęcka, Dyrektor Marketingu Getin Noble Bank.
Od startu projektu z konta Getin UP korzysta ponad 120 tys. Klientów. W tym czasie wydano ponad 12 tys. innowacyjnych kart Display z wyświetlaczem, a blisko 10 tys. użytkowników aktywnie korzysta z nowej bankowości mobilnej. Do końca lipca 2013 r. Bank planuje otwarcie 30 nowych oddziałów. Cały proces modernizacji placówek zostanie zakończony w 2015 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)