Bank Pocztowy rozwija się
2005-07-20 00:28
Przeczytaj także: Bank Pocztowy idzie na GPW. Debiut jesienią
W pierwszym półroczu Bank Pocztowy zarobił na czysto 15 mln złotych. Przyszły rok ma być rokiem inwestycji, ale już w 2008 roku bank planuje zysk netto na poziomie 46 mln złotych. Aktywa mają wzrosnąć do 6 mld.Strategia zakłada ścisłą współpracę z Pocztą Polską, głównym akcjonariuszem. Docelowo we wszystkich placówkach pocztowych ma być prowadzona pełna obsługa – otwieranie rachunków, przyjmowanie wniosków kredytowych. Program pilotażowy ruszy już w 2006 roku w 125 okienkach bankowo-pocztowych. Konieczne są inwestycje na informatyzację i szkolenia pracowników poczty. Jeśli uda się wprowadzić sprzedaż produktów bankowych przez sieć agencji i listonoszy, to Bank Pocztowy dotrze do tych klientów, do których nie dociera żaden duży bank sieciowy. Będzie miał tylko jednego silnego konkurenta – banki spółdzielcze.
Oferta Banku Pocztowego będzie skierowana do klientów Poczty Polskiej – osób po 40 roku życia, ze średnimi dochodami, oszczędnych, z co najmniej czteroosobową rodziną, głównie kobiet. Druga grupa klientów, którymi zajmie się bank, to małe firmy.
oprac. : Marta Kamińska / Polska.pl