Jakość obsługi w bankach 2013
2013-09-23 13:51
Jakość obsługi w bankach 2013 © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
Zwycięzcą Internetowego Rankingu Jakości Obsługi zostało PKO BP – jego pozycja wynika nie tylko z powodu bardzo aktywnego fanpage'a Inteligo, ale także wysokiej liczby ogólnych pozytywnych ocen. Należy również docenić ten bank za bardzo efektywną promocję płatności mobilnych i usługi IKO - m.in. realizowaną w internecie. "Na konkurencyjnym rynku bankowym zadowolenie klienta z poziomu świadczonych usług jest najważniejszą przewagą konkurencyjną. Ranking bezpośrednio zajmuje się tym zagadnieniem i jego wynik z pewnością analizowany będzie z uwagą w wielu bankach w Polsce. Dla największego banku uniwersalnego w naszym kraju, jakim jest PKO Bank Polski, szczególnie istotne jest budowanie pozytywnego wizerunku wśród internautów, którzy stanowią grupę nowoczesnych, wymagających klientów. Dlatego też zwycięstwo w internetowym rankingu jakości obsługi to dla nas istotne wyróżnienie i powód do satysfakcji. Ze szczególnym zadowoleniem odnotować należy fakt, że ranking wysoko docenił determinację banku, by prowadzić partnerską, otwartą, nowoczesną i szczerą komunikację z klientami w mediach społecznościowych. Tego rodzaju pozytywne relacje z internautami mają w epoce komunikacji cyfrowej wielkie znaczenie, zwłaszcza w momentach trudnych i sytuacjach kryzysowych" pisze Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.fot. mat. prasowe
Podstawą naszego badania jest udział pozytywnych opinii o poszczególnych aspektach jakości obsługi. Im więcej takich opinii można znaleźć w internecie o danym banku, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wybierze właśnie tą instytucję. Naturalnie – im więcej wypowiedzi o banku w ogóle – tym więcej można spotkać pozytywnych opinii na jego temat. Obecnie najwięcej ciepłych słów w internecie można spotkać w związku z ING Banku Śląskim.
fot. Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Jakość obsługi w bankach 2013
"Na konkurencyjnym rynku usług bankowych to właśnie jakość obsługi jest czynnikiem, który pozwala się wyróżniać i zaoferować klientom nową jakość w kontaktach z bankiem. W ING Banku Śląskim mocno wsłuchujemy się w głos naszych klientów i stale analizujemy jak oceniają nasze usługi i produkty. To dla nas cenne źródło wiedzy, na podstawie którego tworzymy komunikację, standardy jakości obsługi czy ofertę produktową. Wiele innych badań pokazuje, że punkt ciężkości w opiniach na temat banków przenosi się do internetu. To kanał dostępu do usług bankowych który jest coraz chętniej wykorzystywany zarówno do zakupu czy obsługi produktów jaki i do uzyskania informacji czy rozwiązania problemu. W tym kontekście największa ilość pozytywnych komentarzy zebranych w przeciągu 12 miesięcy na temat naszego banku jest dla nas dużym wyróżnieniem. Cieszymy się również z wysokich ocen naszego kontaktu z klientami poprzez Facebooka. Niewątpliwie, najbliższe lata to era takich właśnie form opinii klientów. Mają one tę przewagę, że są spontaniczne i docierają do nas w czasie rzeczywistym. To duże atuty ale i duże wyzwanie dla banku, który ma tak wielu klientów." pisze Judyta Boczkowska, Manager Zespołu Badań Marketingowych w ING Banku Śląskim.
fot. mat. prasowe
Odsetek pozytywnych wypowiedzi o jakości obsługi klienta
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)