  • 1. Data: 2003-04-26 16:37:26
    Temat: 3000 $ jak ulokować ?
    Od: "admin" <i...@o...pl>

    Jak i w co ulokować 3.000 dolarów USA ?
    1.Dać na % w dolarach (gdzie)?
    2.Zamienić na EURO i dać na % (gdzie)??
    3.Zamienic na złote CO i gdzie????
    termin 6-12 miesiecy

    Poradźcie plis !

    Jerzy Oster

  • 2. Data: 2003-04-26 17:07:36
    Temat: Re: 3000 $ jak ulokować ?
    Od: "JA" <j...@m...pl.a to wytnij>

    "admin" <i...@o...pl> wrote in message
    news:b8eckk$fr2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jak i w co ulokować 3.000 dolarów USA ?
    > 1.Dać na % w dolarach (gdzie)?

    Maksymalnie 1% w skali roku czyli $30

    > 2.Zamienić na EURO i dać na % (gdzie)??

    Strata na kursie, sprzedazy i kupie Euro bardzo powazna, zas oprocentowanie
    Euro rowniez w bankach na poziomie 1-1,5%

    > 3.Zamienic na złote CO i gdzie????

    Tani dolar, malo zlotego, kiepski pomysl
    > termin 6-12 miesiecy

    Gdybt bylo co najmniej 12 miesiecy to jednak w obligacje dolarowe

  • 3. Data: 2003-04-26 22:16:08
    Od: "Paweł P." <p...@w...pl>

    > Jak i w co ulokować 3.000 dolarów USA ?
    > 1.Dać na % w dolarach (gdzie)?
    > 2.Zamienić na EURO i dać na % (gdzie)??
    > 3.Zamienic na złote CO i gdzie????
    > termin 6-12 miesiecy
    ------------
    Witam
    Fundusz Pionier Obligacji Dolarowych Plus?
    IMHO najrązsądnijesze wyjście.
    Porównaie funduszy http://www.money.pl/fundusze/porownanie/f=2
    Pzdr
    Paweł

  • 4. Data: 2003-04-27 04:31:35
    Od: "admin" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł P." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ------------
    > Witam
    > Fundusz Pionier Obligacji Dolarowych Plus?
> [...]

    hm ................................... na początek cytat:
    Fundusz Pionier Obligacji Dolarowych Plus

    "Minimalna wpłata: 1000 zł albo równowartość tej kwoty w USD
    (otwarcie konta), 500 zł albo równowartość tej kwoty w USD "

    Za ostatnie 6 mies. było +8.12% [nie wiem tylko czy jest to % za 6 mies.
    czy w skali roku]
    a więc policzmy
    3000$ x 8.12 dzielone na 2(pół roku) = 121.8 $ x ~3.90 zł/$ = 475.02 zł
    a za otwarcie konta mam zapłacic 500 zł ??? to co to za biznes (-25 zł)
    :-DDD

    No i jeszcze cytat z opisu Funduszu
    "Uczestnicy Pioneer Obligacji Dolarowych Plus Funduszu Inwestycyjnego
    Otwartego powinni akceptować wysoki poziom ryzyka wynikający z inwestowania
    co najmniej 70% środków Funduszu w dopuszczone do publicznego obrotu na
    rynku amerykańskim dłużne papiery wartościowe "

    To czy nie lepiej sprzedać
    3000$ x ~ 3.90 zł/$ = 11.700 zł x 5% oprocentowanie stałe na rok = 585 zł
    pewna kwota bez ryzyka obligacji ??

    Jerzy

  • 5. Data: 2003-04-27 07:58:01
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > To czy nie lepiej sprzedać
    > 3000$ x ~ 3.90 zł/$ = 11.700 zł x 5% oprocentowanie stałe na rok = 585 zł
    > pewna kwota bez ryzyka obligacji ??

    ale jeszcze musisz kupic dolary i tu tracisz na kursach

    vladi

  • 6. Data: 2003-04-27 09:45:22
    Od: "Dudi" <dudek@SPAMEROM_MOWIE_NIE.poczta.neostrada.pl>

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,

    Czytać ze zrozumieniem , a jak się nie rozumie to zapytać...

> [...]
    >(otwarcie konta), 500 zł albo równowartość tej kwoty >w USD "
    >a za otwarcie konta mam zapłacic 500 zł ??? to co to >za biznes (-25 zł)

    Czyli gdy otwieramy rachunek to musimy wpłacić minimum 1000 złotych (lub
    równowartość w USD) , a każda kolejna wpłata ( gdy się na nią zdecydujemy)
    musi być co najmniej 500 złotowa ( lub wielokrotność). Czyli żadnych opłat
    za otwarcie rejestru nie ma !!!! ( pomijam prowizje , bo tym się w przypadku
    tego funduszu nie interesowałem)

    Pozdrawiam
    Dudi

    I to tyle całej zawiłości....

  • 7. Data: 2003-04-27 11:44:17
    Od: "admin" <i...@o...pl>

    Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ale jeszcze musisz kupic dolary i tu tracisz na kursach

    Ja dolary już mam !! (leżą i czekają ;-))

    Jerzy.O

  • 8. Data: 2003-04-27 11:47:11
    Od: "admin" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Dudi" <dudek@SPAMEROM_MOWIE_NIE.poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:b8g8u5$rq0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    opłat
    > za otwarcie rejestru nie ma !!!! ( pomijam prowizje , bo tym się w

    Może ja źle zrozumiałam :-( ale wydaje mi się że te 500 zł jest za
    "otwarcie konta-rachunku"
    a nie jak piszesz min. kolejna wpłata ???

    Jerzy

  • 9. Data: 2003-04-27 12:39:39
    Od: "Paweł P." <p...@w...pl>

> [...]
    > 3000$ x 8.12 dzielone na 2(pół roku) = 121.8 $ x ~3.90 zł/$ = 475.02 zł
    > a za otwarcie konta mam zapłacic 500 zł ??? to co to za biznes (-25 zł)
    a z kąd wziąłeś te 500 zł za otwacie?

> [...]
    > co najmniej 70% środków Funduszu w dopuszczone do publicznego obrotu na
    > rynku amerykańskim dłużne papiery wartościowe ">
    inny cytat:
    Amerykański Pioneer Bond Fund koncentruje się na inwestowaniu w
    wierzycielskie papiery wartościowe posiadające rating agencji Standard &
    Poor's na poziomie co najmniej BBB, czyli o tzw. ratingu inwestycyjnym.
    Inwestuje głównie w amerykańskie obligacje skarbowe, obligacje emitowane
    przez firmy, agencje federalne rządu USA oraz jednostki samorządowe w USA a
    także obligacje zabezpieczone hipotecznie.
    oczywiście jest ryzyko, ale czy większe od lokat w polskich bankach :) nie
    ma sensu porównywanie potęgi gospodarki USA do Polski. Nie inwestuję w
    pierwsze lepsze obligacje, tylko jak pisze (jest napisane :) powyżej w te o
    odpowiednim ratingu.
    > To czy nie lepiej sprzedać
    > 3000$ x ~ 3.90 zł/$ = 11.700 zł x 5% oprocentowanie stałe na rok = 585 zł
    > pewna kwota bez ryzyka obligacji ??

    dostrzegam niekonsekwencję: dlaczego raz podajesz zysk z inwestycji za 1/2
    roku a raz za 1 rok? (582/2=292,5)
    kolejny cytat:
    Fundusz adresowany jest głównie do posiadaczy dolarowych lokat bankowych,
    którzy chcieliby część swoich oszczędności zainwestować, oczekując na
    osiągnięcie zysku wyższego niż na lokacie bankowej.
    Jest więc alternatywą dla lokat w USD oprocentownych na ~0,9%; wpłacasz USD,
    wypłasasz USD (gdy uznasz że np. kurs 4,3 cię zadawala i możesz zamienić $
    na PLNy i wycofać się z nieszczęsnych ;) dolców.

    Z moich obliczeń wyszło (dane pozostały twoje: % lokat w PLN, okres
    inwestycji: 6 m-cy)
    na funduszu zarabiasz: 475,02 PLN
    na lokacie w zł zarabiasz: 292.50 PLN
    różnica: 182,52 PLN czyli ponad 38%
    powyższe obliczenia nie uwzględniją oczywiście wahań kursowych. W obecnej
    sytuacji można oczewkiwać wzrostu PKB w USA, wzrostu kursu USD w stos. do
    PLN co dodatkowo zwiększy różnicę pomiędzy w/w. inwestycjami. Ale jeśli
    chcesz sprzedawać $ po 3,9 - bardzo proszę. Tylko pytanie: czy nie kupiłeś
    ich przypadkiem po 4,5 lub 4,6 zł? :)
    ______________
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2003-04-27 20:13:54
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Paweł P." <p...@w...pl> napisał:

    > W obecnej sytuacji można oczewkiwać wzrostu PKB w USA,

    Bardzo mylne zalozenie. Wystarczy nieco przyjrzec sie procesom
    zachodzacym w amerykanskiej gospodarce, zeby dojsc do wniosku,
    ze w najblizszym czasie nie bedzie lepiej. Zreszta opublikowane w
    piatek wstepne dane na temat dynamiki PKB w USA juz na to
    wskazuja (+1.6% wobec oczekiwanych +2.3%).

    > wzrostu kursu USD w stos. do PLN co dodatkowo zwiększy
    > różnicę pomiędzy w/w. inwestycjami.

    To juz bardziej realne, zwlaszcza gdy sytuacja gospodarcza
    i polityczna bedzie sie u nas pogarszac. Ale jest jedno, powazne
    niebezpieczenstwo. Mianowicie, dalsze wzmacnianie sie euro
    wobec dolara. Kurs euro jest na prostej drodze do 1,20-1,25.
    A to by oznaczalo, ze za rok dolar bedzie kosztowal raczej
    3,60zl niz np. 4,10zl.

    (mrk)