  • 1. Data: 2003-05-15 14:22:50
    Temat: ABA number
    Od: "Krzysztof Pieranski" <k...@N...gazeta.pl>

    Mam konto USD w Multibanku i konto w pewnej insytucji finansowej w USA. Zeby
    przelac mi dolary do Polski Amerykanie uparcie zadaja ode mnie numeru ABA
    mojego banku, natomiast Multibank uparcie twierdzi, ze na arenie
    miedzynarodowej posluguja sie wylacznie SWIFTEM, a o ABA nic nie wiedza.

    Czy ktos sie orientuje, czy KAZDY bank ma numer ABA ?
    Jaki jest numer ABA Multibanku, ewentualnie skad go wziac ?

    Z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2003-05-15 15:05:15
    Temat: Re: ABA number
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    > Czy ktos sie orientuje, czy KAZDY bank ma numer ABA ?
    > Jaki jest numer ABA Multibanku, ewentualnie skad go wziac ?

    ABA jest nadawana przez American Banking Association i jest uzywana tylko w
    ameryce.
    Do polski kaskę można przesłać SWIFTEM, możesz spróbować wydębic od nich
    czek (bankierski albo firmowy) i złożyć go do inkasa w Multi.

  • 3. Data: 2003-05-15 15:30:21
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Do polski kaskę można przesłać SWIFTEM, możesz spróbować wydębic od nich
    > czek (bankierski albo firmowy) i złożyć go do inkasa w Multi.

    To Multi prowadzi obrot czekowy? Od kiedy???

  • 4. Data: 2003-05-15 15:32:56
    Od: "Krzysztof Pieranski" <k...@g...pl>

    Fuzzyo <f...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > Do polski kaskę można przesłać SWIFTEM, możesz spróbować wydębic od nich
    > czek (bankierski albo firmowy) i złożyć go do inkasa w Multi.

    No tak, ale na przyklad Bank Handlowy dziwnym trafem ma ABA number.
    Poprzednio mialem konto w Citku, wiec wiem na pewno. Rowniez amerykanie
    twierdza, ze zagraniczne banki posiadaja numer ABA. Pytanie: czy wszystkie ?
    Bo niektore na pewno.

    KP

  • 5. Data: 2003-05-15 15:41:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > twierdza, ze zagraniczne banki posiadaja numer ABA. Pytanie: czy wszystkie

    A w jaki sposób ten ABA funkcjonował dla zagranicznych
    przelewów - zamiast SWIFTu, obok niego czy jeszcze jakoś inaczej ?

    Pix

  • 6. Data: 2003-05-15 16:25:20
    Od: "Krzysztof Pieranski" <k...@g...pl>

    pix <p...@w...pl> napisał(a):

    > ?
    >
    > A w jaki sposób ten ABA funkcjonował dla zagranicznych
    > przelewów - zamiast SWIFTu, obok niego czy jeszcze jakoś inaczej ?
    >
    > Pix

    Zamiast. KP

  • 7. Data: 2003-05-15 17:02:00
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Krzysztof Pieranski wrote:

    > No tak, ale na przyklad Bank Handlowy dziwnym trafem ma ABA number.
    > Poprzednio mialem konto w Citku, wiec wiem na pewno.

    A co w tym dziwnego. Sam piszesz, że miałes konto w Citku czyli
    Citibanku, a więc instytyucji na wskroś amerykańskiej. Może w mysl
    polityki korporacyjnej ten numer American Banking Association przenoszą
    sobie na cały świat. Tymczasem Multi, czyli BRE to o ile dobrze pamiętam
    instytucja niemiecka czy austriacka i może mieć w nosie jakiś tam numer ABA.

  • 8. Data: 2003-05-15 17:06:02
    Od: k...@p...onet.pl

    ABA zwany rowniez jako Routing Number, jest to poprostu w USA nr rozliczeniowy
    banku, tak jak w PL byly 8 pierwszych cyfr rachunku, tak w USA, aby zrobic
    przelew, to trzeba podac nr konta i ABA.

  • 9. Data: 2003-05-15 17:19:14
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Pieranski" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ba07rq$aqc$1@inews.gazeta.pl...
    > Jaki jest numer ABA Multibanku, ewentualnie skad go wziac ?

    Podaj im 8 cyfr numeru rozliczeniowego banku i niech się "*":-)

    ABA to numer banku
    Account number to numer rachunku

  • 10. Data: 2003-05-15 18:01:43
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    berdycz wrote:
> [...]

    ATSD to bardzo dziwne, żeby bankowcy w USiech nie wiedzieli jak się
    rozliczać z Polską. W polskim banku chyba nikomu nie przyjdzie do głowy,
    żeby przy zleceniu transgranicznym żądać od klienta numeru KIR
    zagranicznego banku ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl