  • 61. Data: 2008-11-29 22:15:05
    Temat: Re: ALIOR KK gdzie jest jaki? haczyk?
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Piotr Gralak pisze:
    > Bartku, nie chodzi o to, czy ktoś uwierzył. Chodzi o to, że miała być
    > "nowa jakość" hehe. Przekręty w najgorszym wydaniu... i 11% :P

    Te 11% po przemyśleniu jestem w stanie zrozumieć, też mi się nie
    podobała zagrywką pod pozornie wysokie oprocentowanie, ale
    - gdyby dali po prostu ROR z oprocentowaniem 5,5% to kapitalizacja
    odsetek była by raz w miesiącu, i przy niej był by pobierany podatek belki.
    - przy lokacie nocnej na 5,5% od całości zgromadzonych środków nie dało
    by się po 22:00 dysponować żadnymi środkami na rachunku.

    --
    Mariusz Rzepkowski ====================================
    Ogarnięcie wzrokiem przebiegu wydarzeń następuje wtedy,

  • 62. Data: 2008-11-30 00:01:19
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MariuszR wrote:

> [...]
    > - przy lokacie nocnej na 5,5% od całości zgromadzonych środków nie dało
    > by się po 22:00 dysponować żadnymi środkami na rachunku.

    A czemu lokata nocna nie może trwać od 23:59 do 0:01 ?

    A tak w ogóle to, po co nazywać to lokatą? Jedni naliczają odsetki w
    trybie miesięcznym, inni kwartalnym, a Alior może naliczać dziennie - co
    to za różnica? Zakaz jakiś jest?

    A przecież istnieje jeszcze oprocentowanie ciągłe - ciekawe jakby wtedy
    belkę liczyli... :-)

    --
    MiCHA

  • 63. Data: 2008-11-30 06:45:08
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > A tak w ogóle to, po co nazywać to lokatą? Jedni naliczają odsetki w
    > trybie miesięcznym, inni kwartalnym, a Alior może naliczać dziennie - co
    > to za różnica? Zakaz jakiś jest?

    Lukas nalicza takze dziennie (jest podglad), ale dopisuje kwartalnie.

  • 64. Data: 2008-11-30 13:44:00
    Temat: Re: ALIOR KK gdzie jest jakiś haczyk?
    Od: jasio <s...@k...pl>

    szczurwa pisze:

    > Najlepiej do prokuratora.

    To by byl dobry poczatek tego nowego banku :)

  • 65. Data: 2008-11-30 20:14:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Szymon wrote:
    > Lukas nalicza takze dziennie (jest podglad), ale dopisuje kwartalnie.

    Każdy nalicza dziennie - na rorze a vista to trudno byłoby inaczej
    naliczać... (Choć zapewne pomysłowość bankierów nie zna granic.) Chodzi
    o to, że dzienna kapitalizacja nie jest niczym aż tak niezwykłym, a
    sztuczne wymyślanie do tego ideologii i nazywanie lokatą overnight to
    przerost formy nad treścią...

    Natomiast poważnie zastanawiam się, co by było z belką, jakby któryś
    bank wprowadził kapitalizację ciągłą... :-)

    Z punktu widzenia klienta wyglądałoby to np. tak, że "od kapitału
    100.000 naliczamy grosz co minutę i kapitalizujemy od razu" - przy
    różnych kapitałach czas, co jaki następuje kapitalizacja tego 1gr byłby
    różny. Np. dla 1000zł wychodziłby grosz 100 minut, czyli co niecałe 2
    godziny.
    I co to da? Hulaj dusza - belki nie ma. :-)
    Oczywiście próg, przy którym dopisujemy odsetki do kapitału możnaby
    ustawić inaczej niż 1gr - np. dopisujemy gdy uzbiera się 1zł odsetek.
    Albo gdy uzbiera się 2,49 (to przykład tendencyjny...)

    Kapitalizacja ciągła chyba nie jest zbyt łatwa do przeprowadzenia w
    systemie bankowym (choć może się mylę?), ale co szkodziłoby np.
    wprowadzić kapitalizację godzinową? Wtedy próg anty-belkowy wynosiłaby
    niemal 400.000 zł na jednym rachunku.

    --
    MiCHA

  • 66. Data: 2008-12-01 02:12:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 30 Nov 2008 21:14:54 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Natomiast poważnie zastanawiam się, co by było z belką, jakby któryś
    > bank wprowadził kapitalizację ciągłą... :-)

    Taką ideę roztrząsał już jeden grupowicz jakieś pół roku temu. Bardzo
    spodobały mi się jego przemyślenia :)

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/351b72d0e8584ba3/ec7a4cb048d1a815?lnk
    =gst#ec7a4cb048d1a815

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 67. Data: 2008-12-01 07:28:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "smE" o...@t...el.ma

    > OT. Leszek - zmień datę w Twoim programie newsowym, zaburzasz chronologię wątku.

    Zaburzałem. Aż dziwne, że serwer to przepuścił. :)
    Kilkanaście postów poszło z datą 29 września zamiast 29 listopada.
    Za wędrówki w czasie (i budzenie nadziei z tym wędrowaniem związanych) przepraszam.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'